جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۸۸۴
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح غربال‌گری فشار خون گفت: در اجرای این طرح ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال استان بوشهر تحت پوشش قرار می‌گیرند و بیماران فشار خونی شناسایی و به پزشکان متخصص هدایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، مجید خورشیدی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) از اجرای طرح غربال‌گری فشار خون در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح، کمپین وزارت بهداشت برای کنترل بیماریهای فشار خونی جمعیت مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا قرار شد همه دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان بوشهر در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

وی با بیان اینکه طرح کنترل فشار خون بعداز ماه مبارک رمضان در دو مرحله اجراء می‌شود تصریح کرد: این طرح در دو مرحله شناسایی و اجراء در استان بوشهر بعداز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با تاکید بر همکاری همه مردم در اجرای طرح غربال‌گری فشار خون خاطر نشان کرد: مشارکت همه دستگاه‌های عمومی و اجرایی استان بوشهر در طرح غربال‌گری فشار خون مهم و ضروری است.

خورشیدی با اشاره به اینکه افزون بر 250 هزار نفر  جمعیت  استان بوشهر مشمول شرکت در طرح غربال‌گری فشار خون می‌شوند تصریح کرد: اجرای این طرح برای شناسایی کسانی است که دارای فشار خون بالایی هستند اجراء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد 30 سال به بالا جامعه باید در این طرح شرکت کنند گفت: پیش بینی می‌شود افزون بر 250 هزار نفر جمعیت استان بوشهر در طرح غربال‌گری فشار خون شرکت کنند.

وی، با تاکید بر همکاری و مشارکت مردم استان بوشهر گفت: در اجرای این طرح بیماران فشار خونی شناسایی و به پزشکان متخصص هدایت می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: از کسانیکه با کانون‌های جمعیتی استان بوشهر از جمله، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح  و سازمان‌های مردم نهادی که دارای شبکه گسترده‌ جمعیتی هستند دعوت می‌شود در اجرای طرح غربال‌گری فشار خون همکاری کنند.

خورشیدی با اشاره به اینکه پایگاه‌های کنترل فشار خون در همه نقاط استان بوشهر ایجاد می‌شود افزود: مردم استان بوشهر می‌توانند در کنار پایگاه‌های کنترل فشار خون، با استفاده از دستگاه‌های فشار خون خانگی  از طریق سامانه‌ای که طراحی شده در این طرح شرکت کنند.

وی از راه اندازی سامانه خوداظهاری ثبت فشارخون خبر داد و بیان کرد: سامانه خود اظهاری و ثبت اندازه فشارخون به منظور ثبت میزان فشارخون بیماران به نشانی salamat.gov.ir راه‌اندازی شده است تا مردم از  وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر