پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۹۰۵
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: برای آزادسازی شش زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان دیر 600 میلیون تومان نیاز است.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، عیسی نوشاد امروز در آیین جشن گلریزان در مصلای شهدای محراب با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت:  جشن گلریزان  برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان است تا کسانی که به زعم ما با انگیزه‌های غیرمجرمانه و غیرعمد در زندان هستند آزاد شوند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با بیان اینکه از دید ما این افراد مجرم نیستند، افزود: کسانی که به دلایل جرائم غیرعمد زندانی می‌شوند ، تبعات آن متوجه خانواده‌هایشان است و  باید کمک کنیم تا به آغوش خانواده و جامعه بازگردند تا از نیروی فعال آنها استفاده شود.

وی با اشاره به کمک 60 میلیون تومانی مردم دیر در جشن گلریزان سال گذشته بیان کرد: امسال برای آزادسازی شش زندانی جرائم غیرعمد با 600 میلیون تومان بدهی در شهرستان دیر جشن گلریزان برگزار می‌شود.

لزوم همکاری همگان در جشن گلریزان

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه شرکت در کار خیر، اندک آن، زیاد و زیاد آن، اندک است،گفت: هدف از برگزاری جشن گلریزان ترغیب و تشویق امر خیر کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است که بنا به مباحث زیرساختی و یا سهل‌انگاری و ناآگاهی‌هایی که وجود دارد موجب این اتفاقات شده و خانواده و فرزندان و پدران و مادران درگیر این قضیه می‌شوند.

کریم علی‌حسنی با تأکید بر لزوم همکاری همگان در جشن گلریزان افزود: فرزندان این زندانیان منتظر پدران خود هستند و ما می‌توانیم با کار خیر خود این زندانیان را به خانواده‌هایشان بازگردانیم و از آسیب‌های بیشتر اجتماعی جلوگیری شود .

بهترین شادی و نشاط، حل مشکل یک مسلمان است

امام جمعه بندر دیر اظهار کرد: شرکت در جشن گلریزان و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد کاری اسلامی و انسانی است .

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: اسلام  و مکتب  ما و سیره و روش ائمه و پیامبر بر این دلالت دارد که یک انسان مسلمان نمی‌تواند نسبت به آنچه پیرامونش می‌گذرد بی‌تفاوت باشد.

وی با اعلام اینکه به اندازه وسع خود در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سهیم باشیم،عنوان کرد: بسیاری از افراد به خاطر چند میلیون در زندان هستند و سال‌ها از نعمت حضور در کنار خانواده خود محرومند که باید با درس گرفتن از کریم اهلبیت ،بزرگواری خود را نشان دهیم و لبخند شادی بر لب زندانیان و فرزندان وخانواده‌هایشان بنشانیم.

حسینی با بیان اینکه در زمینه ایجاد شادی و نشاط در جمهوری اسلامی زیاد تأکید می‌شود، یادآور شد: در روایات داریم که بهترین شادی و نشاط برطرف کردن مشکل یک مسلمان است و از این طریق نشاط پایدار در جامعه ایجاد می‌شود.

وی گفت: خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان است در معرض آسیب‌های مختلف  اجتماعی هستند و ما در قبال آنها هم وظیفه داریم و هم باید به پیشوایان خود استعانت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر