پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۹۱۸
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: دبیر استانی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان بوشهرگفت: براساس آخرین بررسی های دقیق و دو مرحله ای انجام شده در سال گذشته 24 درصد مردم این استان مبتلا به فشار خون بالا هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دکتر عبدالمحمد خواجه ‌ئیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی ها نشان می دهد شهرستان‌ دشتی بالاترین و دیر کمترین شمار مبتلایان به فشارخون را دارا هستند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عامل افزایش فشارخون مصرف نمک است که می‌ تواند هم نقش افزایش‌ دهنده فشارخون و هم کنترل ‌کننده را داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: 95درصد بوشهری‌ها بیشتر از میزان استاندارد جهانی نمک مصرف می‌ کنند که استاندارد آن پنج گرم است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین علت مرگ‌ ومیر بیماران قلبی وعروقی فشارخون بالای آنان است.

خواجه ئیان گفت: سال گذشته در استان بوشهر چهار هزار مرگ به ثبت رسیده که بیش از یکهزار و 700 نفر آنان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی وعمده‌ترین علت مرگ این بیماران فشارخون بالای آنان بوده است.

دبیراستانی بسیج ملی کنترل فشار خون استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته 97هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به فشارخون جان خود را از دست دادند که میزان پرفشاری خون در خانم‌ها بالاتر از آقایان است.

وی ادامه داد: پیش‌ بینی شده یک‌ سوم جمعیت بالای 30سال ایران مبتلا به فشارخون بالا هستند که بیش از نیمی از آنان از بیماری خود اطلاع ندارند.

خواجه ئیان تاکید کرد: مهمترین هدف از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون شناسایی افرادی است که از بیماری فشار خون خود بی اطلاع هستند و شروع درمان برای آنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر جزو استان‌های با شیوع بالای بیماری فشار خون نیست اما این به معنی اینکه خطری ما را تهدید نمی‌کند، نیست.

خواجه ئیان ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر جزو استان های کم تحرک است به همین دلیل خطر شیوع بیماری فشار خون برای این استان نیز وجود دارد.

طرح غربالگری فشار خون در دو مرحله شناسایی و اجرا پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر