چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۱۵
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: مدیرکل شیلات ‌بوشهر از ذخیره‌سازی بچه‌میگو در ۳۰۰ مزرعه پرورشی استان ‌خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش، ۲۷هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عباسعلی زنده‌بودی  با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد اظهار داشت: این میزان میگو در استخرهای پرورشی در سواحل استان بوشهر در 10 سایت پرورشی تولید شد.

وی با اعلام اینکه سال قبل افزون بر 1.5 میلیارد قطعه بچه‌میگو در استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شد افزود: ذخیره‌سازی بچه‌میگو از اوائل اردیبهشت آغاز می‌شود و تا تیرماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به سطح اراضی پرورش میگو بیان کرد: سطح اراضی پرورشی سال قبل 4هزار و 850 هکتار بود که  امسال سطح اراضی پرورش میگو استان بوشهر به 5 هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.

زنده‌بودی از آغاز عملیات ذخیره‌سازی بچه‌میگو در استخرهای پرورشی ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 200 میلیون قطعه بچه‌میگو در 45 مزرعه پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مزارع پرورش میگو به 300 واحد افزایش می‌یابد گفت: میزان ذخیره‌سازی بچه‌میگو در استخرهای پرورش میگو به دو میلیارد قطعه بچه‌میگو افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش، 27 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود که نسبت به 23 هزار تن سال قبل از رشد برخوردار شود.

زنده‌بودی با یادآوری اینکه 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود اضافه کرد: با این روند صعودی پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 میزان تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به بیش از 40 هزار تن افزایش یابد.

  وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌ها در سواحل جنوبی کشور به‌ویژه استان بوشهر پرورش میگو است خاطرنشان کرد: این استان در زمینه سطح زیرکشت و تولید میگوی پرورشی، رتبه نخست را بین پنج استان تولیدکننده این محصول دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر