جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۴۱۲
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال شش‌هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود که ۴۰ درصد آن در نخلستان‌ها اجراء می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: با اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی باغی و زارعی ضمن افزایش راندمان تولید، نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در مزارع و باغات استان بوشهر بیان کرد: با اجرای 34 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در باغات و مزارع استان بوشهر راندمان آبیاری از 39 درصد به 49 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به طرح‌های امسال اجرای سامانه آبیاری در اراضی کشاورزی بیان کرد: امسال شش‌هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان اجراء می‌شود که با اجرای این سیستم، راندمان آبیاری 30 درصد افزایش، مصرف سموم 30 درصد کاهش و مصرف انرژی برق 25 درصد کاهش می‌یابد.

منوچهری از اجرای طرح  آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستانی خبر داد و بیان کرد: از شش‌هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان بوشهر در سال جاری، 40 درصد آن در نخلستان‌ها اجراء می‌شود.

وی، از صرفه‌جویی آب در اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر از سال 1392 تاکنون 53 میلیون متر مکعب آب در استان صرفه‌جویی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربا اشاره به بهره‌وری آب در اجرای آبیاری تحت فشار تصریح کرد: تا قبل از سال 1392 مصرف آب در اراضی کشاورزی استان بوشهر، 920 گرم بر مترمکعب بود که این رقم با اجرای طرح آبیاری نوین به 400 گرم بر مترمکعب رسیده است.

منوچهری با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان خاطر نشان کرد: با تکمیل طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی، و تغییر شیوه آبیاری سنتی به نوین 149 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر