پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: امام جمعه برازجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: جایگاه نماز جمعه نقش برجسته ای در هدایتگری مردم و دفاع از خدمات نظام داشته است، اما برخی مسوولین به دلیل کم لطفی حضورشان در این مکان کم رنگ است...
کد خبر: ۵۷۹۱۵
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: امام جمعه برازجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: جایگاه نماز جمعه نقش برجسته ای در هدایتگری مردم و دفاع از خدمات نظام داشته است، اما برخی مسوولین به دلیل کم لطفی حضورشان در این مکان کم رنگ است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان که ۲۴ تیرماه با حضور مسوولین دشتستان برگزار شده بود اظهار کرد: امسال به عنوان چهلمین سالروز تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه است که شهرستان دشتستان نیز از جمله پیشتازان این امر بوده است؛ جایگاه نماز جماعت نماد خیر و برکت، زبان گویای مردم و خدمات مسوولین است، انتظار می رود در سال تحصیلی پیش رو دانش آموزان، نهادهای مختلف و خصوصا مسوولین در این مکان حضور پرشور داشته باشند.

حجاب، نماد انقلاب اسلامی است

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان با بیان اینکه بر اساس مشکلات مردم باید به برخی مسوولین در انجام بهتر خدمات خود تذکر دهیم، افزود: اگر از مسوولی در این مکان نقد می شود به منظور اصلاح امور جامعه است نه تخریب؛ همان گونه که مسوولین انتظار دارند ما از آن ها حمایت کنیم ما نیز در قبال این حمایت انتظار جلب رضایتمندی مردم از مسوولین را خواهانیم؛ هر مدیر و مسوولی رضایت مردم را جلب و صادقانه به مردم خدمت کند مورد لطف و عنایت ماست و اگر کوتاهی رخ دهد حتما تذکر خواهیم داد.

وی آگاهی، بصیرت افزایی مردم، ایجاد الفت در میان مردم و خنثی کردن توطئه های دشمن را از برکات نماز جمعه بیان کرد و ادامه داد: در هفته آینده میزبان ستاد نماز جمعه های استان هستیم، به همین دلیل از مردم و مسوولین انتظار می رود در این مراسم حضور پرشور داشته باشند.

مصلح یکی از موضوعات مورد هجمه دشمن را عفاف و حجاب دانست و ادامه داد: حجاب به عنوان یک نماد انقلاب اسلامی است که در این نظام نسبت به بی حجابی عکس العمل نشان داده می شود، زیرا حجاب با فطرت ما همگانی دارد و نشانه شخصیت و کرامت هر انسان است؛ به همین دلیل دشمن حجاب ما مسلمانان را هدف قرار داده و به صورت گسترده علیه حجاب فعالیت می کند؛ به همین دلیل تمام دستگاه های اجرایی باید در طول سال با استفاده از برنامه های مختلف در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کوشا باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان یکی از مهم ترین اعیاد امت اسلامی را عید غدیر دانست و عنوان کرد: علاوه بر دستگاه های فرهنگی شهر، بخشداران شورای فرهنگی روستاها را جهت بزرگداشت عید غدیر فعال نمایند و ان شااله در همه شهرها و روستاها مراسم بزرگداشت عید غدیر برگزار شود تا اهمیت غدیر برای مردم بازگو شود و تا جایی که ممکن است، هنرمندان، شاعران، کودکان و نوجوانان فعال در این مراسمات دخیل شوند.

علل افزایش خودکشی در قلعه سفید

امام جمعه دالکی نیز با بیان اینکه هر ساله از عید قربان تا عید غدیر در شهر دالکی مراسمات متنوعی برگزار می شود اظهار کرد: با توجه به اهمیت زیاد قربانی در عید سعید قربان، با همکاری مردم قربانی را خریداری، ذبح و در بین خانواده های فقرا تقسیم می کنیم که تاکنون برکات و بازدهی بسیار خوبی داشته است.

عبدالهادی طالبی افزود: با توجه به خودکشی های پی در پی در روستای قلعه سفید، انتطار می رود نیروهای انتظامی، دادگستری و ادارات مربوطه این مهم را آسیب شناسی کنند و با دیدگاه علمی خود موفق به  کشف علت این کار ناخوشایند در این روستا شوند؛ اگر این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهند و از خودکشی حتی یک نفر جلوگیری شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

علت خودکشی، خودفروشی و آمار طلاق در جامعه

رییس اداره سازمان تبلیغات دشتستان ـ حجت الاسلام حسین شیخی ـ نیز با بیان اینکه در بخش ارم حتی یک روحانی نداریم اظهار کرد: در این بخش تمامی  زیرساخت هایی جذب روحانی فراهم است، ان شااله تا پایان این ماه و یا اوایل ماه آینده روحانی جذب این بخش خواهد شد، مسوولین این بخش نیز سیستم سرمایشی خانه عالم را تامین کنند.

امام جمعه سعدآباد هم با بیان این که «اگر نمازهایمان باشکوه برگزار شود خودکشی، خودفروشی و آمار طلاق در جامعه کاهش می یابد»، ادامه داد: افرادی که در حوزه فرهنگ و طلایه دار فرهنگ هستند باید به سوی مساجد بروند تا این امر مهم برایشان عادت شود.

حجت السلام علیرضا کشاورز بارگاهی با اعلام اینکه انتظارحضور در نماز جمعه از انتظار ظهور هم بالاتر است افزود: جامعه باید انتظار خواندن نماز جمعه به صورت جماعت را بکشد و این امر بسیار ارزشمند خواهد بود، از این رو هیات های مذهبی و مساجد در این خصوص تلاش کنند تا جامعه بتواند شکوه و عظمت خود را در خصوص نماز جماعت بیان کند.

درخواست برای حضور امام جمعه در بخش ارم و قول رییس شورا

مسوول اداره بخشداری تنگ ارم نیز از زییس شورای فرهنگ عمومی دشتستان، درخواست امام جمعه را داشت که در پاسخ به این درخواست رییس شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: جمعیت هر شهر باید بیش از ۱۰ هزار نفر باشد تا بتوانیم امام جمعه در اختیار آن ها قرار دهیم، در حال حاضر این امکان برای ما وجود ندارد، اما تا یک ماه آینده، یک روحانی از استان مازندران به این بخش خواهد آمد و شما امکانات لازم برای سکونت این روحانی را مد نظر داشته باشید.

لزوم اخذ مجوز برای تمامی برنامه های فرهنگی سطح شهر

رییس اداره ارشاد اسلامی شهر برازجان نیز در این نشست، با اعلام اینکه جلسه امروز با موضوع دهه کرامت، چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه و بررسی مصوبات جلسه قبل برگزار شده است بیان کرد: در جلسه قبل مقرر شده بود ستاد شورای راهبردی تشکیل شود تا بتوانیم با همفکری و همکاری این ستاد باعث عملکرد بیشتر دستگاه های اجرایی شویم، این ستاد با ۱۲ نفر تشکیل خواهد شد.

عبدالرضا شنان پور دیگر مصوبه را اخذ مجوز برای تمامی برنامه های فرهنگی سطح شهر اعلام کرد و افزود: اخذ مجوز برای برنامه ها مقابله با برگزارش مراسمات نیست، بلکه کنترل و تسلط بر برنامه های سطح شهر و شهرستان است.

شنان پور مصوبه نهایی را در خصوص تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و بازی های یارانه ای بیان کرد و ادامه داد: در جلسه گذشته  که از همه اعضا دعوت به عمل آمد به جز سپاه، اصناف، بازرگانی و امام جمعه، مابقی اعضا غیبت داشتند، انتظار می رود در جلسه های آینده تمامی اعضا حضور داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر