جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۹۶۰
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات مختلف ‌کشور صادر شد .

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد ذاکری در جمع مدیران و کارکنان گمرک و فعالان اقتصادی در بوشهر افزود : از اين ميزان  2 میلیارد دلار  سهم گمرکات استان بوشهر بوده است.

وي اضافه کرد : با اشاره به نقش مهم گمرک در رونق اقتصادی و تولید افزود:  گمرک نقش مهم و برجسته‌ای در عرصه تجارت و استان بوشهر در عرصه بازرگانی و تجارت دریایی جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به وجود و فعالیت 130 گمرک در کشور گفت:  استان بوشهر دارای 14 گمرک است که جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد و تجارت دارد.

ذاکری از مثبت بودن تراز تجاری ایران خبر داد و افزود: در سه ماه نخست امسال 10 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
 
وی گفت: صادرات کالا در سه ماه نخست امسال که بیشتر محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و دیگر محصولات  است با احتساب میعانات گازی نسبت به سه ماه نخست سال قبل 6 درصد کاهش دارد.

ذاکری با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاها از گمرکات  افزود: استفاده از سامانه‌ها و فناوری های  به‌روز و پیشرفته، سامانه یکپارچه گمرکی و پنجره واحد تجاری برای تسریع در ترخیص کالا در اولویت برنامه‌های گمرک قرار دارد.

وی شفاف‌سازی فعالیت‌ها، توسعه تکنولوژی‌ها در گمرکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجهیز گمرکات به ایکس‌ری پیشرفته کانتینری، خودرویی، کالایی مورد توجه گمرک قرار دارد که در این راستا از ظرفیت تولیدات داخلی از جمله صنایع دفاع بهره‌برداری می‌شود.

ذاکری با تاکید بر تسهیل‌گری در امر تجارت افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده زمان ترخیص کالا در گمرکات کشور کاهش می‌یابد چراکه هرچه زمان بالاتر برود هزینه بخش صنعت و تجارت افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر مقابله با قاچاق کالا و کم‌رنگ کردن مزاحم‌ها و کاهش نظارت‌ها در ترخیص کالا افزود: در این زمینه گمرکات به تجهیزات نوین از جمله  ایکس‌رهای پیشرفته مجهز شده است.

در این مراسم از تلاش های منصور بازیاری به عنوان ناظر پیشین گمرکات استان قدردانی و بهروز قره بیگی به سمت ناظر جدید گمرکات استان معرفی شد.

بازیار قرار است بعد از این به عنوان عضو کمیسیون رسیدگی به حل اختلافات گمرکی در گمرک ایران فعالیت کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر