شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۶۹
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

فکرشهر:  امروز در کنار کمبود نیرو و فضای آموزشی، تخریبی بودن ۷۷۴ کلاس‌ درس از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال هفت هزار و ۹۶۰ کلاس درس در قالب هزار و ۹۸۴ فضای آموزشی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۷۷۴ کلاس معادل ۹ درصد تخریبی هستند.

غلامحسین حسینی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۵۰۱ کلاس درس در قالب ۹۹ پروژه آموزشی در استان فعال است که از این تعداد ۴۷ کلاس درس در قالب ۹ پروژه تا اول مهر ماه تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه مهر و آماده سازی محیط و فضای مدارس و مهیا کردن شرایط لازم برای حضور پرشور دانش آموزان در کلاس‌های درس از مهمترین پروژه‌های آموزش و پرورش است که باید به نحو مطلوبی مدیریت شود.

حسینی اظهار کرد: همچنین به زودی طرح هجرت با هدف بازسازی و نوسازی مدارس در استان بوشهر اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال پایگاه‌های تابستانی برای اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان در استان فعال شدند.

وی افزود: امسال ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خوابگاه مدرسه دخترانه پردیس بنت الهدی بوشهر تخصیص یافته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های این حوزه انتخابیه بیشترین مدارس تخریبی استان بوشهر را دارند و بازسازی این واحدهای آموزشی باید در اولویت برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باشد.

سیدکمال‌الدین شهریاری افزود: هوشمند سازی کلاس‌های درس و تأمین تجهیزات سرمایشی و امکانات رفاهی و آموزشی برای فراگیری علم و دانش ضروری است.

وی اضافه کرد: شهرستان تنگستان در همه موارد زیرساختی در ردیف آخر قرار دارد اما در داشتن مدارس تخریبی مقام نخست استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

شهریاری گفت: همچنین مدارس شهرستان دشتی نیز وضعیت نامطلوبی دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری در تصویب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها کار بزرگی صورت گرفت که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر توجه به اعتبارات متمرکز در بخش آموزش و پرورش ادامه داد: هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار متمرکز برای خرید تجهیزات و مقاوم سازی مدارس مصوب شده است که باید از این ظرفیت در پروژه‌های مدارس استان بوشهر برای رفع نیازهای استان استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان دشتی هنوز راه‌اندازی نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر