جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۱۳۴
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) معتقد است: نقشه راه پرشتاب ملت ایران در عرصه‌های گوناگون در حراست از انقلاب اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت نشأت می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر، سردار علی رزمجو روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر گفت: این فرهنگ در جامعه تاکنون نگهبان انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی یادآورشد: توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به تناسب توسعه و گسترش عرصه‌ها و منابع دیگر نظام جمهوری اسلامی اعم از دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و هرکجا هم این فرهنگ ایثار پررنگ‌تر باشد، موفقیت بیشتر خواهد بود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: ما در آداب و رسوم و فرهنگ دینی خود، شهید و شهادت را در جایگاه ویژه‌ای می‌دانیم و همواره برای رشد روح، جسم و فکر خودمان به یک منبع نیاز داریم که این منبع را شهدا برایمان ترسیم کرده‌اند.

سردار رزمجو گفت: به برکت خون همین شهدا امروز در چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم؛ بنابراین هر کدام از ما که در هر پست و مسئولیت و مقامی قرار گرفته‌ایم به این شهدا مدیون هستیم.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، حراست از اعتقادات دینی و حفاظت از مکتب اسلام به عنوان نقشه راه حرکت پرشتاب ملت ایران در عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

سردار رزمجو با بیان اینکه فرهنگ و تفکر شهید و شهادت در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: این فرهنگ و تفکر بیش از چهل و یک سال است که در جامعه اسلامی ایران متبلور شده که اقتدار و سرافرازی ملت ایران در راستای همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرافزود: دی امسال با همکاری، هماهنگی و مشارکت همگانی کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر در مرکز این استان برگزار می‌شود که در این راستا عملکرد ساختاری آن با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تشکیل شده است.

رزمجو با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید هر ده سال یکبار کنگره شهدا در استان‌ها برگزار شود یادآورشد: نخستین کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر چهارده سال پیش برگزار شد.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی بیست گانه کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: این کمیته‌ها فعالیت خود را سازماندهی و آغاز کرده‌اند که نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس ستاد شورای سیاست‌گذاری و استاندار رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران و ۲ هزار شهید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر ۲ قرن مبارزه با استعمار و استکبار در کارنامه خود دارد که در این عرصه‌ها هم با آمریکایی‌ها و هم با انگلیسی‌ها در تجاوز به سرزمین ایران مبارزه کرده‌اند و شهید داده‌اند.

رزمجوگفت: بوشریها در هشت سال دفاع مقدس نیز در زمین، هوا و دریا علیه دشمن متجاوز مبارزه کرد و این در حالی است که توپ‌ها و موشک‌های رژیم بعث عراق مراکز مهم اقتصادی و صنعتی استان بوشهر را مورد هدف قرار می‌داد.

وی افزود: مردم استان بوشهر در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشتند به‌گونه‌ای که ۲ هزار و ۱۲۱ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تولید فیلم سینمایی، تألیف کتاب، ارائه آثار شهدا و تولید دیگر آثار فاخر فرهنگی در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان مورد توجه قرار دارد تا این آثار سال‌ها مورد توجه نسل‌های این مرز و بوم قرار گیرد.

وی یادآورشد: برای برگزاری باشکوه این کنگره باید از همه ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شود که همکاری و مشارکت همگانی در این عرصه بسیار مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر