جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گوی «فکرشهر» با رییس محیط زیست دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: رئیس اداره محیط زیست دشتستان درباره دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی اظهار داشت: نهم بهمن 97 دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی در استان بوشهر جان گرفت که به واسطه آن فعالیت های حفاظتی حول گونه مهم و با ارزش پلنگ ایرانی در استان بوشهر متمرکز شد که وظیفه اصلی آن اقدام بر اساس برنامه ملی و نقشه راه حفاظت از پلنگ ایرانی بود...
کد خبر: ۵۸۴۰۶
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: پیرو یادداشت "ربانی که بریده شد و دری که بسته ماند" که هفته پیش در سایت «فکرشهر» منتشر شد و بازخوردهای متفاوت و شائبه هایی که در آن باره به ویژه در فضای مجازی ایجاد شد، با رییس محیط زیست دشتستان تماس گرفتیم تا از چند و چون دبیرخانه پلنگ ایرانی که در برازجان ایجاد شده، مطلع شویم.

صادق پورسالم درباره دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی به «فکرشهر» گفت: نهم بهمن 97 دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی در استان بوشهر جان گرفت که به واسطه آن فعالیت های حفاظتی حول گونه مهم و با ارزش پلنگ ایرانی در استان بوشهر متمرکز شد که وظیفه اصلی آن اقدام بر اساس برنامه ملی و نقشه راه حفاظت از پلنگ ایرانی بود.

رییس محیط زیست دشتستان ادامه داد: به واسطه اینکه دشتستان به عنوان بهترین زیستگاه پلنگ ایرانی در استان شناخته شده بود، مدیریت این دبیرخانه به شهرستان دشتستان محول شد در اتاقی که از نظرفضا کم ولی از لحاظ  تخصص بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه ایده اولیه و راهبری این دبیرخانه متعلق به دکتر قلی نژاد ـ مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ـ بود بیان کرد: فعالیت علمی و تخصصی این دبیرخانه در مدت 6 ماهی که از عمر این دبیرخانه می گذرد، به اندازه تمام سال های ابلاغ برنامه ملی و نقشه راه حفاظت از پلنگ ایرانی در استان بوشهر، شاهد اتفاقات شاخص برای حفاظت از پلنگ بوده ایم و امیدواریم تا اندک زمانی دیگر مدیریت حفاظت از پلنگ ایرانی در استان های جنوبی کشورعزیزمان به صورت یکپارچه در استان بوشهر عملی و اجرایی شود.

پورسالم ادامه داد: تهیه برنامه جامع حفاظت از پلنگ ایرانی بر اساس ماحصل تلاش متخصصین حیات وحش در شهرستان دشتستان و استان بوشهر بوده و در فاصله 20 روز از آغاز فعالیت این دبیرخانه تهیه و نقشه راهی برای فعالیت های دبیرخانه و برنامه زمانبندی لازم تهیه و پس از تصویب در کارگروه حیات وحش استان درحال اجرا می باشد. 

رییس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان با تاکید بر اینکه نقشه زیستگاه های پلنگ ایرانی در استان بوشهر و منطقه گیسکان دشتستان (منطقه پایلوت ملی حفاظت مشارکتی از پلنگ ایرانی) تهیه شده اظهار کرد: بر اساس آن زیستگاه های مهم استان بوشهر مشخص و استان به سه منطقه جهت برنامه های پایشی و ٱموزشی تقسیم و فایل های مربوط به هر شهرستان تهیه و توسط محیط بانان مطلع و با سابقه تکمیل و یک نفر در هر شهرستان به عنوان رابط پلنگ مشخص و معرفی شده است.

وی گفت: تهیه نقشه زیستگاهی و معرفی رابطین آموزش پلنگ در گستره پنج استان جنوبی کشور شامل فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز از دفترحیات وحش سازمان و ادارات کل محیط زیست استان های مورد اشاره درخواست شده  که بزودی با تکمیل فایل های مربوط به هر استان، بانک اطلاعاتی پلنگ ایرانی در استان های جنوب غربی کشور به مرکزیت استان بوشهر و شهرستان دشتستان تکمیل خواهد شد.

پورسالم بیان کرد: کارگاه آموزشی رابطین پلنگ این استان ها با تاکید بر آموزش تشکلات مردم نهاد در نیمه دوم ماه جاری باحضور نمایندگان تشکلات مردم نهاد استان های جنوب غربی کشور و مهمانان و اساتید برجسته کشوری، اجرا و فاز آموزش بومیان از اواسط شهریور مطابق با برنامه جامع انجام خواهد شد و مقدمات این مهم انجام پذیرفته است.

نظرات بینندگان
فعال
|
-
|
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
متاسفانه  اخلاق مداری در نقد فراموش کردید، جناب باغبانی با اینکه شما تخصصی در محیط زیست ندارید متاسفانه پاسخ به  نقد یک فعال ولسوز توسط آقای مهندس پورسالم مرد زحمت کش محیط زیست افتتاح صوری میدانید  جواب مستند  شما رد می کنید  پس دنبال  پاسخ نیستید ودنبال تخریب کور هشتید
رحیمی فعال محیط زیست
|
-
|
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
با سلام 

این جوابیه بوده یا مصاحبه؟

بگذریم

تا الان این فعالیتها پشت میز بوده و هیچ کار عملی و اجرایی که به سود این گونه باشد،انجام نشده هست


هر وقت عملی شد . ما هم قطعا لذت میبریم
باغبانی
|
-
|
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
درود بر شما

واقعیت امر اینست که این آمار دادنها در همه جای دنیا منسوخ شده است

و همه عملگرا شده اند.

سوال اینجاست ؟

این افتتاح صوری بعد از شش،ماه چه دستاوردی،داشته است؟

تا کی اول قیچی بزنیم و بعد تحقیق کنیم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر