پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۶۴
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار بخش امام حسن(ع) دیلم در مصلی جمعه این بخش برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی در این مراسم نقش نهادهای فرهنگی وهنری بویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در تبیین جایگاه دهه امامت و ولایت بسیارتاثیرگذار دانست و اظهار داشت: نهادهای فرهنگی  هنری و آموزشی درکنار مردم ابزاری بسیار مهم برای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی هستند.

امام جمعه شهر امام حسن (ع) افزود: مسئله امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه مهم غدیر از ضروریات امروز است و در برنامه‌های امسال تاکید بر این بوده که نسبت به افزایش معرفت و تبیین عید غدیر خم تلاش و همت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت عید غدیر در دین اسلام اظهار داشت: عید غدیر خم، روز اکمال و اتمام دین است آنهم با نعمتی که خداوند متعال در این روز به بشریت عنایت کرد.

امام جمعه شهر امام حسن با اشاره به اینکه نماینده این عید کسی جز امام علی(ع) نیست که به دستور خداوند منصوب و توسط پیامبراکرم(ص) معرفی شد ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) ویژگی‌هایی دارند که همین امر سبب شده که نتوان فردی مثل ایشان را بیابیم.

وی با تاکید براینکه عید غدیر را می‌توان عید بشریت، عید انسان‌های دوستدار حق، حقیقت و عدالت دانست بیان کرد: عید غدیرخم بر خلاف تصور برخی افراد، نقطه وفاق مذاهب اسلامی است نه نقطه افتراق آنها، چرا که غدیر نقطه وحدت است و مولفه‌ای است که می‌تواند تعالی بخش ارزش‌ها باشد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد:غدیر شکوفه تاریخ و تلاوت آیه های رهایی بشراز تاریکی، قدرت اسلام  وقرار گاه فرماندهی سپا ه توحید در کل هستی و نبض حیات و شور وشاد مانی وشگفتی وسروراست تا پیمان ولایتمان را با صاحب این روز محکمتر کنیم.

امام جمعه بخش امام حسن (ع) دیلم با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز غدیر پیرامون امام علی (ع) اظهار داشت :  پیامبر (ص) حضرت علی(ع) را بر حق دانستند و فرمودند: خداوند ، قرآن و پیامبران برحق است و علی(ع) تو هم بر حق هستی و این گفته های حضرت محمد (ص) نشان دهنده  شخصیت  والای حضرت علی (ع) است .

مدیحه سرایی،اجرای سرود و اهداء جوایز از دیگر بخش های این آیین معنوی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر