جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۰۹
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز فناورانه، و استارت‌آپ‌ها گفت: ناحیه فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر دربافت تاریخی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تاکید بر توجه به جوانان و نخبگان اظهار داشت: توجه و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از جوانان و نخبگان زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان و توسعه کشور بیش از پیش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به نخبگان و جوانان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی ایران افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری زمینه خودکفایی ایران در ابعاد گوناگون علمی و بیوتکنولوژی در توجه به نخبگان و جوانان را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر اعتماد به جوانان را امری مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دانست و تصریح کرد: اعتماد به نخبگان و جوانان در نظام اداری و اجرایی گام بزرگی برای خودکفایی و توسعه کشور محسوب می‌شود که این مهم در حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری محقق شده است.

گراوند با بیان اینکه کشور نیازهای فراوانی دارد که با همکاری جوانان تامین می‌شود گفت: استان بوشهر در عرصه شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است که این شرکت‌ها فرصتی برای جذب دانشگاهیان و جوانان تحصیل  در راستای کارآفرینی و تولیدات محصول دانش بنیان فراهم کرده است.

وی، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ابعاد گوناگون خاطر نشان کرد: در راستای  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز فناورانه،  و استارت‌آپ‌ها ناحیه فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر دربافت تاریخی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

استاندار بوشهر از تدوین سند اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این سند همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده و زمینه توسعه شتابان استان بیش از پیش فراهم کنند.

 گراوند ظرفیت استان بوشهر در عرصه‌های نفت، گاز، محصولات دریایی، شیلاتی و دیگر حوزه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر اساس توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی استان استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر