جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۰۱۲
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خانواده‌های زندانیان مواد مخدر استان بوشهر در معرض آسیب باید شناسایی‌ و صیانت و حمایت از آنان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی صبح سه‌شنبه در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: تجربه نشان داده که ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد چراکه مردم به صورت سنتی در یک فضای آماده اعتقادی و معنوی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ۸۰۰ روحانی این نهاد تبلیغی در دو ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ علوی و حسینی انجام می‌دهند که خدمات آنان ستودنی است.

خورشیدی اضافه کرد: محرم و صفر محمل بسیار خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است به‌گونه‌ای که در دو ماه محرم و صفر با استفاده از روحانیون می‌توان مردم را در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داد.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد اشتباهات و خطاهای مسئولان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی به‌موقع یادآور می‌شوند که این خود جایگاه‌های سمن‌ها در جامعه را نشان می‌دهد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و روحانیون در این عرصه فعالیت‌های قابل‌توجهی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها و منکرات مسئله مواد مخدر است و این آسیب متأسفانه دامن‌گیر همه جوامع بشری شده است و یکی از خانواده‌هایی که بشدت در معرض آسیب قرار دارند خانواده زندانیان مواد مخدر است که نیازمند مراقبت و حمایت هستند.

خورشیدی بیان کرد: مراقبت و حمایت آموزش و پرورش از کودکان و دانش آموزان خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده باید مدنظر قرار گیرد و شناسایی این خانواده‌ها در جامعه باید موردتوجه قرار بگیرد تا بتوان به‌موقع از افزایش آسیب‌ها پیشگیری کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر