پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۱۴۰
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر بازارچه‌های صادراتی در کشورهای مختلف ایجاد می‌شود گفت: تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان برای تحقق این مهم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است اظهار داشت: امسال 11 هزار و 300 هکتار اراضی برای کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تولید نشاء گوجه فرنگی استان بوشهر دارای رتبه برتر در کشور است خاطر نشان کرد: بر اساس تقویم کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر این محصول در مدت 4 ماه از مرداد ماه تا آبان در اراضی کشت و برداشت آن نیز از اواسط آبان آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر پیش بینی تولید گوجه فرنگی امسال را بیش از 600 هزار تن دانست و تصریح کرد: سال گذشته 130 هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

زرین‌فر با تاکید بر زمینه سازی برای افزایش محصول گوجه فرنگی استان بوشهر گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر بازارچه‌های صادراتی در کشورهای مختلف ایجاد می‌شود و این مهم از سوی تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان پیگیری‌های لازم  می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای راه‌اندازی بازارچه‌‌های جدید برای صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر در کشورهای مختلف از جمله روسیه، قطر، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورها پیگیری می‌شود.

وی، با تاکید بر پیش بینی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر از سوی تعاون روستایی تصریح کرد: فعال شدن تشکل‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل این محصول در زمان برداشت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه 3 کارخانه فراوری محصول گوجه در استان فعال است افزود: 20 درصد تولید گوجه فرنگی استان بوشهر در 3 کارخانه فرآوری و تبدیل به محصولات دیگر می‌شود و قرار است تسهیلات سرمایه در گردش  واحدهای صنایع فرآوری تامین شود.

زرین‌فر با تاکید بر بازاریابی برای فروش این محصول افزود: اتاق بازرگانی بوشهر در بازاریابی داخلی و خارجی محصول گوجه فرنگی فعالیت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر