پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۱۶۹
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر حرکت در مسیر مقاومت گفت: انتظار می‌رود مردم و مسئولان از هیئت‌های جوان حمایت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نمازجمعه بوشهر با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: مراسم و برنامه‌های مختلفی با حضور گسترده و پرشور مردم در دست اجرا است.

وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها و مداحان و بانیان مجالس برای برگزاری مراسم و روشن نگاه داشتن چراغ راه حسین (ع) و مقاومت در طول تاریخ نقش مهمی داشته‌اند که از مردم و مسئولان انتظار می‌رود به هیئت‌های مذهبی جوان کمک کنند.

صفایی بوشهری افزود: مقاومت همه جانبه در برابر هجوم دشمن یکی از آموزه‌های مکتب و قیام امام حسین (ع) است.

وی گفت: دشمن اسلام در اندیشه چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت، تغییر فرهنگ و هویت دینی و ملی کشور، دگردیسی اندیشه فردی و اجتماعی جامعه، و رسیدن به اهداف خود به شکل همه جانبه است.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر دشمن بتواند در یک عملیات کشوری را وابسته کند به هر طریق ممکن و با تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علم و فناوری، اجتماعی و یا هر نوع تهاجم دیگر و یا حمله نظامی این کار را خواهد کرد.

وی به آموزه‌های مکتب حسینی اشاره و تاکید کرد: تنها راه حفظ استقلال و هویت دینی و ملی راه حسین (ع) و مقاومت است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هر جا از خط مقاومت جدا شده و به سمت کارهای نرم همچون مذاکره رفتیم شکست خوردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز راه و رسم مقابله با آمریکا و جهان استکبار مقاومت همه جانبه از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مقاومت به معنی دفع شر بر پایه موازین شرعی و اسلامی است، گفت: اگر امام حسین (ع) مقاومت نمی‌کرد، الان از اسلام چیزی وجود نداشت و اگر کربلا و نهضت امام حسین علیه السلام نبود هیچکس از اسلام اطلاعی نداشت.

وی اظهار داشت: به همین خاطر هر جای جهان و تاریخ اسلام ناب محمدی با نام حسین شناخته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر