جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۴۱
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: صیادان با هدف حراست از اکوسیستم دریایی باید از تخلیه هرگونه پسماند در دریا اجتناب کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرهاد قلی نژاد افزود: در سواحل خلیج فارس مشاهده شده عده ای از صیادان ناآگاهانه اقدام به تخلیه و رهاسازی انواع پسماندهای فلزی و چوپی و به ویژه لاستیک های فرسوده به دریا با هدف ایجاد زیستگاه مصنوعی و افزایش صید ماهی می‌کنند.

وی گفت: این اقدام به دلیل ایجاد آلودگی های محیط زیستی دریا موجب آسیب به اکوسیستم دریایی و در نهایت کاهش جمعیت آبزیان می شود.

قلی نژاد افزود: تخلیه لاستیک های فرسوده به دریا به دلیل ایجاد و رهاسازی مواد آلاینده و شیمیایی موجب آلودگی آب دریا و آسیب به جمعیت و زادآوری ماهیان می شود.

وی گفت: رهاسازی سایر پسماندها نیز موجب آلودگی در دریا و همچنین آسیب به موجودات ریز نظیر فیتوپلانکتون ها و در نهایت کاهش آبزیان می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در یک ماه اخیر چند مورد تخلیه لاستیک های فرسوده به دریا از این اداره کل پیگیری و در این ارتباط دو مورد تخلیه لاستیک به دریا به مراجع قضایی معرفی و عاملان تحت تعقیب قضایی قرارگرفتند.

قلی نژاد گفت: کاهش جمعیت آبزیان در یک زیستگاه علل مختلف دارد که از جمله آنها می توان به صید بی رویه، صید در فصل های ممنوعه و فصل زادآوری و تکثیر آبزیان، صید با روشها و ابزار غیرمجاز، ساحل سازی و استحصال زمین از دریا و آسیب به کف دریا و نابودی آبسنگ های مرجانی و علف های دریایی اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر