جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۴۲
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:در راستای مقابله با تنش آبی و تامین منابع آب پایدار امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارملی به این استان اختصاص یافته‌است.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان بوشهر افزود: این اعتبار علاوه بر اعتباراتی که سالانه در حوزه آب هزینه می‌ شود تخصیص داده شده و توانسته بخش زیادی از کمبودها را مرتفع کرده و کمک بزرگی به استان کند.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر به خاطر وضعیت تنش آبی به وجود آمده مدیریت استان برنامه اساسی برای رفع مشکلات مردم در تامین آب شرب تدوین کرده است.

گراوند ادامه داد: در این رابطه با تامین اعتبار لازم و با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی تا حد زیادی بر مشکلات آب غلبه شده به گونه ای که تابستان امسال با کمترین مشکل در تامین آب مواجه بودیم.

وی افزود: در این ارتباط تا رسیدن به رضایت صددرصدی همچنان به تکمیل پروژه‌های تعریف شده ادامه می‌دهیم.

استاندار بوشهر افزود: نشست های شورای حفاظت از منابع آب استان نیز به طور مکرر برگزار روند پیشرفت پروژه ها به دقت بررسی می شود.

گراوند گفت: ایجاد آب‌شیرین‌کن‌های جدید و اصلاح شبکه‌ها و مسیرها از مهمترین اقدام ها در حوزه آب بوده که با موفقیت اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: شوراها نخبگان جامعه هستند و در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند که مدیریت ارشد استان نیز در حد توان و ظرفیت از شوراها حمایت و پشتیبانی می کند.

استاندار بوشهر افزود: شوراها باید مشکلات و دغدغه‌های حقیقی و واقعی مردم مناطق شهری و روستایی را به مدیران اعلام کنند.

وی عنوان کرد: شوراها در بطن جامعه و در بین مردم زندگی می‌کنند و با مشکلات واقعی مردم بیشتر آشنایی دارند و بدون تردید با انعکاس این مشکلات به مدیران شهرستانی و استانی زمینه کاهش مشکلات مردم فراهم می‌شود.

گراوند یادآورشد: نگاه نماینده علی دولت در استان بوشهر به سمت توسعه عمرانی و اقتصادی است و برای تحقق این مهم به طور مکرر به شهرستان‌ها سرکشی و با مشکلات و موانع توسعه آشنا هستم.

وی تاکید کرد: در این مسیر هر کجا منافع مردم به خطر بیفتد محکم می‌ایستیم و مصلحت مردم را بیشتر از هر مساله‌ای لحاظ می‌کنیم.

استاندار بوشهر همچنین خواستار تشکیل منظم نشست های کمیته انطباق در شهرستان ها شد تا از این طریق مصوبه های شوراها به درستی و در موعد مقرر اجرایی شوند.

گراوند گفت: اغلب پروژه‌های راهسازی استان فعال هستند و امیدواریم در موعد مقرر تکمیل و بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی گفت: افزون بر بناها و محوطه های تاریخی استفاده از ظرفیت گردشگری سدها و همچنین سواحل استان نیز مورد توجه قرار دارد.

گراوند تصریح کرد: در این حوزه احداث دهکده گردشگری بین دیر به کنگان نیز آغاز شده که تکمیل آن در دستورکار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر