پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۰۷
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت‌آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد در همین راستا آموزش‌های مهارتی گسترده به ۱۵۰۰ زندانی در سال ۹۸ در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: برای حذف ریشه‌های مبادرت به جرم و توانمندسازی زندانیان، فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته آموزش‌های مهارتی به بیش از ۷۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان ارائه‌شده است، گفت: در پنج‌ماهه گذشته از سال جاری ۳۸۰ نفر آموزش‌های فنی و مهارتی را در زندان‌های استان فراگرفته‌اند که با برنامه‌ریزی و هماهنگی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بیش از هزار و ۵۰۰ مددجو با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توانمند می‌شوند.

دراهکی با اشاره به اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان افزود: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو، به منظور اشتغال و افزایش بهره‌وری زندانیان در سطح جامعه، به وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه‌پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خودباوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان ازجمله این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ۲۸ دوره آموزشی با تنوع ۲۱ حرفه مختلف در زندان‌ها برگزارشده است، تأکید کرد: داشتن مهارت در فرد ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بابیان اینکه آموزش‌های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان مؤثر است و از ارتکاب جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری می‌کند و نقش بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارد، اظهار کرد: یکی از علل مهم بزه‌کاری افراد و سوق آن‌ها به سمت انجام جرم نداشتن مهارت سودمند در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی است.

وی فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه‌تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی به ارتقاء منزلت اجتماعی مددجویان نیز کمک می‌کند زیرا این آموزش‌ها با تأکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه است.

دراهکی به آمادگی این اداره کل برای همکاری در زمینه توانمندسازی قشر آسیب‌دیده اجتماعی اشاره کرد و افزود: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بابیان اینکه مددجویان مهارت آموخته موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای شده‌اند خاطرنشان کرد: این زندانیان زمینه ورودشان به بازار کسب‌وکار در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر