شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۳۴
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: شماری از اهالی بندر شیرینو بزرگترین روستای استان بوشهر روز شنبه با تجمع در مقابل فرمانداری کنگان خواستار احداث و راه اندازی دبیرستان در زادگاه خود شدند.

آنان یادآورشد: دانش آموزان این روستا سالیان متمادی است در انتظار احداث دبیرستان پسرانه و دخترانه هستند و فقدان دبیرستان مشکلاتی برای ادامه تحصیل آنها ایجاد کرده است.

به گزارش فکرشهر، رییس شورای اسلامی بخش سیراف و روستای شیرینو در گفت وگو با ایرنا گفت: راه اندازی دبیرستان دخترانه و پسرانه یکی از مطالبات جدی و بحق مردم این روستای بزرگ و بندری از مسئولان امر بویژه آموزش و پرورش است.

اکبر محمدی خواه افزود: اکنون بیش از ۹۰ دانش آموز پسر و دختر برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به روستای پرک در ۱۵ کیلیومتری شیرینو می روند.

وی یادآورشد: طبیعی است مسائل و مشکلاتی مانند موضوع تصادفات و هزینه های ایاب و ذهاب و مانند آن دانش آموزان را تهدید می کند.

این مقام مسئول اظهارداشت: به عنوان وکلای مردم در شورا بارها این موضوع را پیگیری کرده ایم اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

محمدی خواه گفت:حسب قول فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرار است کلاس دهم برای دختران امسال در خود شیرینو برگزار شود.

وی افزود: انتظار جدی و مطالبه شورای اسلامی و مردم بویژه والدین راه اندازی کلاس یازدهم برای دختران و استقرار دبیرستان در این روستای ده هزار نفری است.

یکی از دانشآموزان متوسطه شیرینو نیز گفت: علاوه بر پسران دختران نیز مجبور اند با تحمل سختی های فراوان برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به پرک و یا سیراف بروند.

وی افزود: همه خواسته ما از مسئولان این است همانگونه که ما همیشه همراه و یاور مسئولان در صحنه های مختلف بوده ایم اکنون آنان نیز با درک مشکلات ما دانش آموزان این مسئله را حل کنند.

مادر یکی از دانش آموزان نیز گفت: تاکنون چندین جوان روستا در مسیر رفتن به مدرسه و در اثر تصادف جان باخته اند.

وی افزود: این حداقل انتظار ما از مسئولان است اجازه ندهند باز هم این جاده قربانی بگیرد و خانواده هایی را داغدار کند.

یکی دیگر از اولیای دانش آموزان این روستا گفت: زیبنده نیست روستای شیرینو که از همه طرف توسط صنعت نفت محصور شده است فاقد دبیرستان باشد.

وی افزود: اگر مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی نکنند اجازه نخواهیم داد دخترانمان برای ادامه تحصیل به جای دیگری بروند.

مدیرآموزش و پرورش کنگان نیز گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از موانع برای راه اندازی متوسطه دوم در شیرینو است.

شاکر محیسن افزود: امسال برای قریب ۲۵ دانش آموز دختر کلاس دهم در شیرینو راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: پیگیری ها و مکاتباتی با مرکز استان شده است که در صورت تامین نیرو و ایجاد شرایط لازم کلاس یازدهم نیز برای دانش آموزان دختر این روستا راه اندازی شود.

فرماندار کنگان نیز به ایرنا گفت: پیگیری راه اندازی دبیرستان دخترانه در شیرینو به عنوان یک مطالبه جدی در شورای آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی و در حال انجام است.

فتح الله نوروزی افزود: مکاتبات و مذاکراتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص صورت گرفته که امیدوارم خروجی نتایج این نشست ها و پیگیری ها تحقق خواسته بحق مردماین خطه باشد.

گفتنی است تعدادی از دانش آموزان و اولیای آنها با حضور در فرمانداری و با در دست داشتن نوشته هایی مانند ما مدرسه می خواهیم و دانش آموزان شیرینو را دریابید خواستار راه اندازی دبیرستان دخترانه در این روستا شدند.

شیرینو با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری کنگان و ۲۷۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان قرار دارد.

علاوه بر برخی شرکت های منطقه پارس دو کنگان تعدادی از هتل ها و شرکت های زیرمجموعه پتروشیمی نیز در جوار این روستای بندری قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر