جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۳۶
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی امسال مطابق مصوبه شورای اقتصاد بیش از ۱۳۰ هزار حلقه چاه دارای اولویت از طرف مدیریت منابع آب با همکاری وزارت جهادکشاورزی برای برق دار شدن مشخص و به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران معرفی شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیربهینه سازی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران در کارگروه ماده ۱۱ آب و کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار اعتبارپیش بینی شده است.

محمد رضا خطاطی افزود: مطابق تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال ۱۰۰ میلیون دلار برای بازپرداخت طرح‌های ماده ۱۲ تخصیص اعتبار شده که از این میزان ۱۵ میلیون دلار برای سالجاری مربوط به بازپرداخت سرمایه‌گذاران عامل صرفه جویی برای طرح برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی است.

وی یادآورشد: باهمکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، نفت و سازمان برنامه و بودجه تا اوائل مهرماه قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت توانیر درحال انعقاد است که در این بخش بیش از ۷۵ هزار حلقه چاه درمدت سه سال از طریق ۳۹ شرکت توزیع برق منطقه‌ای باید برق‌دار شوند.

وی بیان کرد: براین اساس سهم استان بوشهر از طرح برق‌دارکردن چاه‌های کشاورزی سه هزار و ۶۲۴ حلقه و همچنین ۵۴ تلمبه مربوط به سایت‌های پرورش میگو در سایت حله است.

مدیر بهینه سازی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: افزون برطرح برق‌دارکردن چاه‌های کشاورزی جایگزینی کامیون‌های فرسوده به جای نو، توسعه خطوط حمل و نقل ریلی با همکاری راه‌آهن، توسعه واگن‌های متروهای شهری در هشت کلان شهر، نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، طرح استفاده از بخاری‌های با راندمان بالا برای خانه‎ها و تولید خودروهای سه سیلندر بخشی از طرح‌های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران است.

وی ادامه داد: در تبصره‌های قانونی تسهیلاتی برای بهینه سازی پیش بینی شده که براین اساس در قالب ماده ۱۲قانون رفع موانع تولید سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف و یا سوخت‌های جایگزین مشارکت می‌کنند و در مقابل کاهش مصرفی که ایجاد می‌شود معادل آن مقدار انرژی صرفه‌جویی شده بازپرداخت انجام و سرمایه‌گذاران از محل بازپرداخت هزینه و سود متعارف خود را می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر