شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۳۸
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات شهرستان بوشهر گفت: بازار کوچک بوشهر در معرض هجوم واحدهای صنفی بزرگ و زنجیره‌ای قرارگرفته است و هرروز بیشتر تحلیل می‌رود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس نامدار زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرروز یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، زنجیری به پای کسب‌وکارهای کوچک شهرستان می‌بندد و در حال حاضر بازار بوشهر در تندباد خود پرداخت‌ها و شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و هرروز بیشتر تحلیل می‌رود.

وی بابیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ نعمتی برای شهرستان‌ها ندارند، این واحدها مالیات خود را در مرکز می‌پردازند، گردش مالی آن‌ها در پایتخت است و تنها، رنجی بزرگ از آن‌ها برای بازار بوشهر برجای می‌ماند افزود: این شرایط باعث شده عرصه حضور در بازار برای بازاریان تنگ شود.

نامدار زاده افزود: بازاریان تا پای جان خود حافظ امنیت کشور هستند اما قرار نیست همیشه چرخ زیر آسیاب باشند، بدون شک تهدید شدن کسب‌وکارهای کوچک که با رانت‌خواری و ثروت‌های بادآورده صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه است می‌تواند نارضایتی بازاریان را به بالاترین درجه برساند که این مهم به نفع جامعه و بازار نیست.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات شهرستان بوشهر گفت: تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بوشهر که همراه با قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی تعدادی از کالاها است تنها مردم را به بازار و کسب‌وکار سنتی بدبین کرده است.

نامدار زاده افزود: ازآنجاکه بدنه مدیریت اقتصادی استان پژوهش محور نیست تاکنون هیچ‌یک از مدیران اقتصادی استان نتوانسته ارزیابی دقیقی از سود فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای استان بوشهر به جز خروج تعدادی از کسبه بوشهر از گردونه رقابت ارائه دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر