پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۴۷
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: سفیر کشورمان در لندن با اشاره به برخی ادعاها درباره "نقض عهد" ایران مبنی بر ارسال نشدن نفت نفتکش آدریان دریا به سوریه گفت: خوشحالیم برای همه کاملا مشخص شد که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، فابیان پیکاردو، رئیس دولت جبل الطارق گفت که ایران اعلام کرده بود نفت ایران به مقصد کشور تحت تحریم اتحادیه اروپا نخواهد رفت، اما تعهدی به ما نداده بود که نفت ایران از سوریه سر در نیاورد. از این رو با فروش نفت به شرکت خصوصی حتی اگر نفت از سوریه سر در بیاورد نمی‌توان ایران را متهم به نقض موضع رسمی خود کرد.

حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرام خود با اشاره به خبر فوق نوشت: اظهارات آقای پیکاردو موید همان مواضع و توضیحات اعلام شده از سوی ایران است. وقتی مقامات انگلیس و جبل الطارق بعد از تصمیم به رفع توقیف نفتکش، به تعهد ایران اشاره کردند، برخی از معاندان که نمی‌توانستند آزادی نفتکش در سایه اقتدار سیاسی و دیپلماتیک ایران را باور کنند، این تعهد را به دروغ به سپردن ضمانت‌های سنگین ایران نزد دولت انگلیس و زد و بند سیاسی تفسیر کردند. ولی امروز خوشحالیم که برای همه کاملا مشخص گردید که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است.

وی ادامه داد: امروز مشخص شد که ایران نفت خود را به یک شرکت خصوصی در دریا فروخته که این هم نقض اظهارات رسمی مقامات کشور مورد اشاره در یادداشت سفارت نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر