سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۵۵۵
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: استاندار بوشهر از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و آبیاری نوین خبر داد و گفت: برقی کردن چاه‌های کشاورزی از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار دارد که اجرای این طرح به صرف و صلاح اقتصاد است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست کارگروه ماده ۱۱ آب و کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برقی شدن چاه‌های آب کشاورزی یکی از سیاست‌های ملی در دستور کار وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و نفت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست از هشت هزار حلقه چاه کشاورزی استان بوشهر سوخت هزار و ۵۰۰ موتور پمپ چاه آب کشاورزی استان بوشهر با همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، برقی می‌شود.

گراوند اضافه کرد: پست‌های برق استان بوشهر برای اجرایی شدن طرح برقی شدن پمپ چاه‌های آب کشاورزی تقویت شود و همچنین در تقویت و توسعه پست‌های توزیع و فوق توزیع برق باید تدبیر شود تا در اجرای برقی شدن پمپ‌های آب چاه‌های کشاورزی با چالش مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه برقی شدن پمپ‌های چاه آب کشاورزی از شرکت‌های معتبر استفاده شود، برای افق سه‌ساله سه هزار و ۶۰۰ پمپ چاه آب در برقی شدن پیش‌بینی‌شده که در مرحله نخست سوخت بیش از هزار و ۵۰۰ موتورپمپ چاه آب از گازوئیلی به برقی تبدیل می‌شود.

گراوند بابیان اینکه تبدیل سوخت گازوئیل موتورپمپ‌ها ضمن اینکه هزینه کشاورزان در آبیاری را کاهش می‌دهد سبب جلوگیری از آلودگی هوا می‌شود گفت: مشاوره به کشاورزان در اجرای پروژه برقی شدن موتورپمپ چاه‌های کشاورزی ارائه شود.

استاندار بوشهر اجرای پروژه‌های پنل خورشیدی را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای توسعه اجرای نیروگاه‌های برق خورشیدی در نقاط مختلف استان بوشهر انگیزه‌های لازم فراهم شود تا شاهد مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این طرح باشیم.

گراوند بیان کرد: به اجرای آبیاری تحت فشار و نقش آن در بخش‌های حفاظت محیط‌زیست و تأمین آب موردنیاز اراضی کشاورزی توجه شود و برای تسریع اجرای آبیاری تحت فشار تدوین‌شده استقرار ایستگاه‌های پمپاژ امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر با تأکید بر نقش مهم طرح‌های آبخیزداری در ابعاد مختلف کشاورزی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: از اجرای این طرح‌ها حمایت و پشتیبانی می‌شود که در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و بهره‌برداران بهره برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر