سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۱۵۵
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: این دانشگاه جزو پنج دانشگاه پیشرو در آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید کشمیری روز پنجشنبه در نشست هیات رئیسه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این دانشگاه در سال ۱۳۶۲ ابتدا به‌صورت یک آموزشکده مامایی شکل‌گرفت و در سال ۱۳۷۴ به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تبدیل شد.

وی  بیان کرد: استان بوشهر با داشتن ۲۲۳ خانه بهداشت، ۷۷ پایگاه سلامت شهری و ۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت در سراسر استان و با گسترش ۱۰۰ درصدی خدمات بهداشتی در خصوص پیشگیری و سلامت مردم استان پیشتاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهریادآورشد: بیش از ۲۰۰ پزشک و دندان‌پزشک در بخش بهداشت استان مشغول به خدمت هستند که در کنار آن‌ها کارشناس سلامت روان، مراقب سلامت و کارشناس تغذیه نیز وجود دارد که در قالب پزشک خانواده به هم استانی‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی اظهارداشت: تعداد ۱۸ بیمارستان در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۱۰بیمارستان دانشگاهی و ۸ بیمارستان غیردانشگاهی شامل بیمارستان هوایی، دریایی، تامین اجتماعی، نفت و سپاه به هم استانی‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اصلی‌ترین بیمارستان استان، بیمارستان شهدای خلیج‌فارس است که در شهر بوشهر واقع‌شده و مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر قسمتی از این بیمارستان است و با انجام روزانه دو عمل قلب باز و آنژیوگرافی خدمات کم‌نظیری را به مردم ارائه داده و نیاز مردم استان را در این زمینه مرتفع می‌سازد.

دکتر کشمیری افزود: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از ۷۸۳ هزار نفر بیمار بستری در استان بوشهر از مزایای این بسته بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا پایان مهرماه ۳۶ هزار و ۱۹۰ زایمان طبیعی و ۳۰ هزار و ۳۷۰ سزارین در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام‌شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان مردادسال جاری ۱۶۵ پزشک از بسته حمایت از ماندگاری پزشکان استفاده کردند همچنین از زمان شروع بسته پزشکان مقیم در استان بوشهر در مدت مشابه تعداد ۳۳۹ متخصص با حضور فیزیکی تمام‌وقت به مردم استان خدمات ارائه کرده‌اند.

کشمیری افزود: مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توسعه دانش‌های زیست مرتبط با ایمنی و محیط‌زیست، ایجاد قطب کشوری دانش‌های مرتبط با ایمنی و محیط‌زیست، توسعه دانش‌های زیست دریایی و ایجاد قطب کشوری زیست‌فناوری دریایی است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گام‌های موثری در بیمارستان‌های دشتی و تنگستان برداشته‌شده است.

سید کمال‌الدین شهریاری افزود: هشت میلیارد تومان از وزارت نفت برای توسعه بیمارستان‌ها کمک گرفته شده که در کنار حمایت‌های دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار کمک‌کننده بوده است.
وی همچنی بر ضرورت سرعت بخشی در تکمیل زیرساخت‌های بیمارستان زینبیه(س) خورموج و بیمارستان امام حسین(ع) اهرم تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر