پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۲۲۳
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: ساکنان چندین محله تازه ساخت شهرهای گناوه و ریگ در استان بوشهر از دارابودن تلفن ثابت خانگی محروم هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، برقراری ارتباط تلفنی از گذشته با نقاط دور دست یکی از نیازهای جوامع بشری بوده که با ورود تلفن ثابت به خانه‌ها این امر محقق و هم اینک به مهم‌ترین امکان برقراری تماس از راه‌های نزدیک و دور تبدیل و  این وسیله توانسته جایگاه خود را به عنوان ابزار اصلی برقراری ارتباط حفظ کند.

باتوجه به  عصر تکنولوژی و پیشرفت علم و فناوری و به رغم صحبت هایی که بر گسترش پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت می‌شود، اما محلاتی در گناوه و ریگ وجود دارد که تازه ساخت و روند سکونت در آنها رو به افزایش است، از مزایای این ابزار ارتباطی مورد نیاز  اولیه بهره‌مند نیستند.

ساکنان این مناطق می‌گویند: تا چه زمانی باید منتظر ماند زیرساخت‌های تلفن ثابت که اهمیت ویژه‌ای در ارتباطات دارد در محلات آنان ایجاد شود.

آنان اظهار داشتند: بهره‌مندی عموم مردم از زیرساخت های اولیه و  امکانات نخستین همچون تلفن ثابت امری اجتناب ناپذیر است و شرکت مخابرات به عنوان یک دستگاه اجرایی که در زمینه زیرساخت ها نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد باید هنگام ساخت و سازها  با نظارت های دوراندیشانه برای بهره‌مندشدن ساکنان از خطوط تلفن به این نقاط برنامه‌ریزی کند.

اهالی این محلات دسترسی و ارتباط درون و بیرون شهری و کاهش هزینه بالای استفاده از تلفن همراه در زمان بهره‌مندی از اینترنت را از علت های اصلی نیاز مردم  به تلفن ثابت خانگی عنوان و خواستار رسیدگی جدی شرکت مخابرات در برطرف کردن نیاز آنان شدند.

یکی از ساکنان محله حرم به حرم گناوه گفت: این محله که از محلات توسعه یافته و پرجمعیت این بندر است از داشتن تلفن ثابت محروم مانده است.

احسان جعفری با اشاره به اینکه در قبال درخواست های مکرر اهالی این محله تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، گفت: یکی از کاربردهای تلفن ثابت در ارتباط اینترنتی به روش اتصال به وای وافا است که هم اینک امکان بهره‌مندی از آن برای ساکنان وجود ندارد.

وی بیان کرد: بدلیل نبود تلفن ثابت ناچارم برای استفاده از اینترنت بسته‌هایی را خریداری و از طریق گوشی تلفن همراه استفاده کنند که این روند فشار مالی زیادی وارد می‌کند.

یکی از ساکنان محله نوروزآباد در زمین های معروف به حیدرزاده گفت: این محله از محلات جدید احداث و حدود ۳ سالی است که در آن سکونت داشته اما تلفن ثابت ندارد.

امیرحسین بهروزی افزود: در حالی که در نزدیکی سکونت خود شبکه فیبر نوری برای دسترسی برای چندین اداره عبور کرده اما اقدامی برای این محله نشده‌است.

دیگر شهروند گناوه‌ای در این محله گفت: به رغم اینکه در این محله سکونت دارم اما خود و همسایگان از تلفن ثابت ساده ترین وسیله ارتباطی محروم هستیم.

مهدی تنگستانی افزود: فراهم شدن زیرساخت هایی نظیر آب، برق، تلفن و خیابان کشی حق طبیعی ساکنان  هر محله است که باید دستگاه‌های متولی در فکر آن باشند.

وی اظهار داشت: درحالی که ساکنان این محله از نعمت گاز، برق و آب برخوردارند اما تلفن ثابت ندارند.

وی گفت: باتوجه به اینکه شرکت مخابرات استان بوشهر در اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری را  از اولویت‌های سال جاری عنوان کرده امیدواریم به خواسته‌های ساکنان این محله نیز توجه شود.

یکی از شهروندان ساکن در محله تازه تاسیس بندرریگ گفت: تاکنون چندین بار ساکنان این محله درخواست تلفن ثابت کرده اما بدلیل نبود زیرساخت لازم، امکان بهره‌مندی از این وسیله ارتباطی مهم برای ساکنان در آن وجود ندارد.

مرسین زارعی افزود: برخورداری از تلفن ثابت حق طبیعی مردم است و باید دستگاه متولی در محلاتی که دسترسی به این ابزار ارتباطی ندارند، در فراهم کردن آن برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

مسئول روابط عمومی اداره کل مخابرات استان بوشهر گفت: براساس اعلام نظر حوزه توسعه شبکه این استان طرح توسعه شبکه حرم تا حرم با اجرای حدود ۳۵۰۰ متر حفاری، لوله گذاری و کابل کشی، دارای  ۸۰ درصد پیشرفت کار و در دست اجراست.

عبدالحمید عبدی نیا افزود: به منظور بهره‌مندی محله ایران خودرو  از تلفن ثابت در حال بررسی و تامین اعتبار و برای ساکنان  زمین های حیدرزاده واقع در نوروزآباد شهر گناوه نیز طراحی‌ها انجام و درمرحله اخذ مجوز برای انجام حفاری و کابل کشی است.

وی اظهار داشت: منطقه سربس بندرریگ نیز در مرحله بررسی و تامین اعتبار است.

مسئول روابط عمومی اداره کل مخابرات استان بوشهر گفت: در تلاشیم تا طرح دردست اجرای منطقه مسکونی حرم تا حرم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر