چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۲۳
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: نظر به درخواست مردم و خانواده معظم شهدا کوچه ها و معابر شهر گناوه به نام شهدا مزین و نامگذاری می شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک کمیته نامگذاری معابر و کوچه ها و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گناوه اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم و خانواده های معظم شهداء که از خواسته های بحق آنها است نامگذاری کوچه ها و معابر به نام شهدای گرانقدر شهرستان است.

وی افزود: در همین راستا کوچه ها و معابری که خانواده معظم شهدا در این کوچه ها ساکن هستند بنام همان شهیدمحله با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران  و شهرداری نامگذاری شده و جهت نامگذاری این کوچه ها و معابر می بایست نظر خانواده معظم شاهد نیز منظور شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد:  به منظور شناسنامه دار شدن منازل خانواده معظم شهدا، نصب تصاویر شهدا بر سردرب منازل شهید باهماهنگی خانواده آنان و هماهنگی بنیاد شهید و شهرداری صورت پذیرد.

رکنی حسینی گفت: در کوچه هایی که خانواده شهدای اهل سنت ساکن هستند این کوچه ها بنام این شهداء نامگذاری شود  که این از درخواست های خانواده های شهدای اهل سنت نیز است.

وی با اشاره به اجرای طرح نائب شهید در پیاده روی اربعین بیان کرد: هرکدام از زائرین شهرستان گناوه که عازم کربلای معلا در ایام اربعین هستند با همراه داشتن تصویری از شهدای شهرستان با هماهنگی بنیاد شهید در این طرح مشارکت کنند.

سرپرست فرمانداری گناوه در این نشست گفت: نشست کمیته نامگذاری معابر و کوچه ها و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بمنظور گرامیداشت و ترویج فرهنگ شهادت و همچنین تبرک کوچه ها و معابر سطح شهر بنام شهدا تشکیل شده است.

غلامرضا مهرجو  با اشاره به اینکه مجری این طرح شهرداری و شورای اسلامی شهرگناوه است افزود: مسئول پیگیری مصوبات این جلسه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه است و باید آخرین اقدامات صورت گرفته را به دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات کمیته نامگذاری معابر و کوچه های سطح شهر مصوب سال ۹۵ به قوت خود باقی و لازم الاجرا است گفت: بنیاد شهید با هماهنگی خانواده‌های معظم شاهد مستقر در هر کوچه در اسرع وقت اسامی و آدرس کوچه ها را جهت نامگذاری در اختیار شهرداری قرار دهد.

مهرجو بیان کرد:  بنیاد شهید ظرف مدت حداکثر ۲ هفته نسبت به تهیه لیست شهدا پیشنهادی و ارسال آن به شهرداری گناوه اقدام کند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گناوه  گفت: نامگذاری معابر و کوچه‌ها به نام مبارک شهدای گرانقدر از مطالبات بحق خانواده های معظم شهداء و مردم ولایتمدار و دوستدار شهدا  شهرستان است.

محمد قائدی افزود: امید است  با مصوبات جلسه امروز و همکاری همه مسئولان شاهد مزین شدن معابر و کوچه های شهر به نام گرنقدر و مبارک شهدا باشیم.

وی با اشاره به وضعیت قطعه در نظر گرفته برای ایثارگران در بهشت رضای گناوه گفت: رسیدگی و ساماندهی  قطعه ایثارگران در بهشت رضای گناوه نیاز مبرم است که از مسئولان می خواهیم تا این امر نیز پیگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر