پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۵۴
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: ۲۳ هزار و ۷۸۸ مترمربع از زمین‌های ملی و ۱۱۰ اصله نهال در هفته جاری با حکم قضایی در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی استان بوشهر از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت: این زمین‌ها با همت یگان حفاظت این اداره کل شناسایی و حکم دادگاه در حضور نماینده نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

غلامرضا منتظری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ارزش زمین‌های رفع تصرف شده منطقه دشت پلنگ دشتی  230 میلیون تومان است. 

وی اضافه کرد: این اداره کل از طرح‌ها و پروژه‌هایی که برای عموم مردم منفعت دارد پشتیبانی می‌کند و برای برخورد باقانون‌شکنان و مفاسد از همه ظرفیت‌ها برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی استفاده می‌شود و هیچ خط قرمزی نداریم.

منتظری ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی اضافه کرد: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر با گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی از عرصه‌های ملی محافظت می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی و یا قطع درختان جنگلی، بوته‌های مرتعی و یا آتش‌سوزی در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

منتظری گفت: با برنامه‌ریزی و تعامل مطلوب نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای رسیدن به هدف مشترک پیشگیری از زمین‌خواری آمار تصرف‌ها در استان به سطح پایینی کاهش یافته است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر بیان کرد: اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، افزایش تعداد همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت بیش از ۵۰ درصد از مراتع استان توسط مرتعداران در قالب پروژه حفاظت مشارکتی، از مهمترین اقدام‌های پیشگیرانه است که کمک قابل توجهی به حفاظت از زمین‌های منابع طبیعی داشته اند.

استان بوشهر دارای یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع ملی است که صیانت و حفاظت از آن بر عهده اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر