سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۰۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: ۸۴ هزار نفر از افراد واجد شرایط معادل ۱۰ درصد از جمعیت استان بوشهر هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: افرادی که تاکنون برای صدور کارت هوشمند ملی در استان اقدای نکرده‌اند باید در کمترین زمان ممکن به اداره‌ها یا دفترهای پیشخوان استان اقدام کنند.

اسکندر پاسالار اضافه کرد: تاکنون ۶۹۱ هزارو ۱۸۱ فقره کارت هوشمند ملی برای واجدان شرایط در استان بوشهر صادر شده و این استان در این بخش رتبه ششم کشور را دارد.

وی  اضافه کرد: سن دریافت کارت ملی هوشمند  ۱۵ سال به بالاست و افراد کمتر از این سن نیاز به دریافت کارت هوشمند ملی ندارند.

پاسالار اظهارداشت: با توجه به اعلام وزیر کشور در مورد احراز هویت الکترونیکی کاندیداها و رای‌دهندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به زمان باقیمانده تا انتخابات پیش‌رو انتظار می‌رود، واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی سریعتر اقدام کنند تا چنانچه در زمان انتخابات به کارت هوشمند نیاز باشد با ترافیک کاری در ایستگاه‌های گرفتن درخواست روبرو نشوند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۶۰ ایستگاه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی با ظرفیت روزانه هزار نفر در این استان فعال است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: مهلت اعتبار کارت‌های شناسایی ملی قدیمی به پایان رسیده و از یکم خرداد ماه امسال ارائه هر گونه خدمت در دستگاه‌های اجرایی نیازمند ارائه کارت هوشمند ملی است.

پاسالار گفت: در زمان حاضر ۲هزار و ۴۵۶ فقره کارت‌ هوشمند ملی در استان صادر و آماده تحویل است اما افراد برای دریافت به آدرس‌هایی که در پیامک‌های ارسالی به آنها اعلام شده مراجعه نکردند و در صورت مراجعه نکردن و امحای کارت، افراد باید دوباره نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام و متحمل هزینه شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر