جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۸۴
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: یکهزار و ۵۲۰ تن بذر گندم اصلاح شده از ارقام چمران ۲، مهرگان، کریم، آفتاب و کوهدشت به شهرستان گناوه اختصاص یافته و در حال توزیع بین کشاورزان است.

به گزارش فکرشهر، مدیر جهاد کشاورزی گناوه روز شنبه در گفتت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت:  پنج مرکز توزیع بذر در این شهرستان شامل انبارهای  تعاونی روستایی محمدی و شهر ریگ، چهارروستایی، ویستا در کمربندی گناوه و خلیج فارس در مال قاید در نظرگرفته شده که کشاورزان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

امان الله حیدری اظهار داشت: در صورتی که کشاورزان با کمبود بذر مواجه شوند، با هماهنگی معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، از استان های همجوار تامین خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زارعی جاری زیر کشت محصولات پاییزه گندم و جو بصورت دیم و آبی خواهد رفت.

وی ادامه داد:  ۱۸۵ دستگاه  تراکتور در شهرستان فعال و آماده کشت محصولات پاییزه هستند.

حیدری افزود: در جلسه ستاد کاشت غلات در فرمانداری میزان سهمیه سوخت برای تراکتور ۴ سیلندر در هر ماه  ۱۲۰۰ لیتر و ۶ سیلندر ۱۸۰۰ لیتر در نظر گرفته شد.

وی گفت: نرخ عادلانه کاشت برای تراکتور ۶ سیلندر در هر ساعت کاری ۷۵۰ هزار ریال و ۴ سیلندر ۶۵۰ هزار ریال تعیین شده که این نرخ تنها با توافق طرفین قابل تغییر  و در غیر این صورت نرخ مصوب ملاک عمل است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه اضافه کرد: باتوجه به بارندگی های خوب فصل زراعی گذشته، ۲۷ هزار تن  بذر از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که کشت محصولات گندم و جو در این منطقه در فصل پاییز و بصورت دیم انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر