پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۹۱
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در پنج ماه نخست امسال چهارهزار میلیارد ریال اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا احمدپری روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: از این میزان پرداختی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها و یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز سهم دهیاری‌های استان بوشهر شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشور می‌شود.

احمدپری یادآور شد: رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی از آثار پرداخت مالیات است و در این ارتباط جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: در مسیر نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات اطلاع رسانی در زمینه نحوه پرداخت مالیات، نوع مصارف و  نقش آن در درآمدهای دولت باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

احمدپری در ارتباط با بخشودگی جرایم بدهی مالیاتی فعالان اقتصادی نیز اظهار داشت: مهلت بهره‌مندی از بخشودگی ۱۰۰درصدی ۳۰ مهر و  آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی‌های جرایم قابل بخشش تنها تا پایان سال جاری است.

وی یادآور شد: این بخشودگی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید است که ضرورت دارد فعالان اقتصادی بویژه فعالان عرصه تولید از تسهیلات قانونی یاد شده نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر نیز گفت: درآمدهای وصولی استان برای امسال بیش از سه‌هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان تعیین شده که از این میزان ۹۳.۴ درصد به میزان سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان از محل وصول مالیات تامین می‌شود.

رسول زارعی افزود: مالیات یکی از مهمترین ابزارهای درآمدی ر کشور محسوب می‌شود که در این ارتباط جایگزین شدن درآمدهای مالیاتی به جای نفتی در اولویت برنامه دولت قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر