شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۶۹
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: کالا‌هایی که از مبدا امارات متحده عربی وارد بوشهر شوند، دوباره از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردار می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما ، قاسم قائدی با اشاره به فعالیت ۱۱ بندر در استان بوشهر بیان کرد: دولت همواره برنامه‌ها و مشوق‌هایی برای رونق بخشی به فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی داشته که اعمال تخفیف در سود بازرگانی یکی از آن‌هاست.

وی افزود: این برنامه تأثیر مثبتی در برخی از شاخص‌های بازرگانی خارجی استان از جمله فعالیت بنادر، حجم واردات کالا‌های مورد نیاز، رونق حمل و نقل دریایی و زمینی، افزایش درآمد‌های دولت و رضایتمندی فعالان بخش خصوصی دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج بندر استان از معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردارند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰، کالا‌های وارداتی از مبدا کشور امارات از شمول این معافیت مستثنی شدند که این موضوع موجب اعتراض مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برای کالا‌های وارداتی از مبدا کشور امارات برای بنادر استان از سر گرفته شد.

قائدی با اشاره به برقراری امکان ترانزیت اداری کالا بین مناطق ویژه بوشهر از شهریور امسال، بیان کرد: مسئولان استان با جدیت مطالبات بخش خصوصی را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده‌اند و حالا نوبت بخش خصوصی است که بازرگانان و فعالان این حوزه کوشش کنند تا با افزایش فعالیت‌های تجاری باعث رونق تجاری استان شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر