پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۳۷۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۹ هزار نفر اجرا می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی درویشی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف از جمله نفت و گاز و انرژی، اقتصاد و تجارت، دریا و کشاورزی و . . . دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

وی با اشاره به تدوین طرح‌های اقتصادی مقاومتی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بیان کرد: ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۹ هزار فرصت شغلی و هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در سعدآباد، وحدتیه و دالکی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بیان کرد: این طرح‌ها در راستای رفع نیاز مردم و بهبود اشتغال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی سیراف به جم به منظور تولید و انتقال روزانه ۲۸ هزار متر مکعب از سیراف به جم با سرمایه‌گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان در دست اجرا است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

توسعه طرح بزرگ نخلستان

درویشی به اجرای شبکه آبیاری زه‌کشی سد رئیسعلی اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر طرح‌ها تکمیل خط انتقال آب در نخلستان دشتستان است که ۲۱ میلیارد تومان در ایستگاه حاج مهدی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح نخلستان خاطرنشان کرد: طرح آبیاری نوین در دو هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی سعدآباد و ۱۷۰ هکتاری آب پخش اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر می‌توان به احداث پایانه صادراتی، ترانزیتی و کانتینری و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری جزیره نگین  اشاره کرد.

ایجاد ۲۰۰۰ سرپناه برای مددجویان

وی از احداث چهار مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: از دیگر طرح‌های می‌توان به احداث هتل، مسکن مددجویان و تامین سرپناه برای دو هزار خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

درویشی از اشتغال دو هزار نفر در طرح‌های پرورش آبزیان استان خبر داد و افزود: شش پروژه پرورش میگو در شهرک شیلاتی با اعتبار دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی از اجرای طرح آب‌خیزداری با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: احداث گلخانه، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، توسعه طرح پرورش ماهی در قفس، اجرای عملیات آبخیزداری، راه اندازی واحد یوتیلیتی پتروشیمی متانول کاوه و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دیگر طرح‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: در مجموع هفت پروژه در بخش آب، شش پروژه در بخش آبزی پروری و سه پروژه در بخش توسعه زیرساخت‌های بندری و سایر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش گردشگری، صنعت، درمان و مسکن اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر