جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۲۵
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: تکمیل طرح‌های عمران شهری در دست اجرای بندرریگ این شهرستان نیاز به شتاب بیشتری دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمران شهری بندر ریگ به خبرنگار ایرنا گفت: این بندر دارای مزیت‌های مختلف از جمله در حوزه تجاری و گردشگری است که باید در زمینه تقویت زیرساخت‌ها، سیما و منظر شهری تلاش و توجه جدی شود.

وی اظهار داشت: بندرریگ به لحاظ دارابودن موقعیت گردشگری در اقتصاد محلی می‌تواند ایفای نقش کند.

مهرجو  بیان کرد: باتوجه به اینکه وضعیت خور بندرریگ برای تردد شناورها غیرقابل استفاده و تنها در زمان مد دریا امکان جابه جایی وجود دارد، نیاز است سازمان بنادرو دریانوردی،  لایروبی را  فوری در برنامه‌های اولویت دار  خود  قرار داده و طرح ساخت بازوی دوم موج شکن این بندر نیز  اجرایی شود.

فرماندار گناوه اظهارداشت: بدلیل ترافیک شناورهای تجاری در بندر بوشهر، برنامه‌ریزی لازم برای تجهیز تاسیسات بندری در گناوه و ریگ شود تا ضمن حل این مشکل، برای تسهیل در تجارت رسمی و  رونق اقتصادی و توسعه این منطقه گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت طرح بوستان امید شهر ریگ که در مجاورت جاده ساحلی قرار دارد، نیازهای آن بررسی تا با تامین اعتبار اجرایی و قابل استفاده شود.

بخشدار ریگ گفت: باتوجه به شناخت  فرماندار به مسایل بخش ریگ جهت واگذاری منطقه گردشگری هاله  به بخش خصوصی ، شهرداری اقدام لازم بعمل آورد.

محمدحسن بازوئی افزود: جهت تکمیل طرح‌های این بخش  نیاز به اعتبار است که از فرماندار شهرستان انتظار داریم در این زمینه مساعدت کند.

شهردار ریگ گفت: اکنون چندین طرح از جمله تکمیل خیابان مطهری، بازسازی اسکله سنگی و ادامه ساحل سازی در شهر ریگ توسط شهرداری در دست اجرا است.

محمدرضا عرب زاده افزود: در شهر ریگ ۱۲ هزارمتر پیاده‌رو سازی صورت گرفته و تاپایان سال این طرح ادامه خواهدداشت.

وی بیان کرد: در اجرای طرح‌های عمران شهری تملک‌های زیادی انجام شد که از طریق منابع داخلی شهرداری تامین اعتبار می‌شود.

شهر ریگ از توابع شهرستان گناوه و از بنادر قدیمی استان بوشهر در عرصه تجارت و دریانوردی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر