پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۲۸
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: منشور حقوق شهروندی به‌عنوان سندی بالادستی و ملی موردتوجه و در این راستا شناسایی موانع و رفع آن‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی بعدازظهر دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان بوشهر اظهار داشت: الکترونیکی شدن فرایند ارائه خدمات به شهروندان فواید زیادی دارد ولی باید حریم خصوصی مردم در حقوق شهروندی رعایت و حفظ شود.

خورشیدی با قدردانی از خدمات دستگاه‌های اجرایی در اعمال حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: باید از نقض حریم خصوصی در رعایت حقوق شهروندی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار قانون در کشور وجود دارد، کسی موافق نقض قانون نیست ولی می‌توان بیشترین مدارا در حق شهروند با اعمال درست قانون انجام داد.

خورشیدی اضافه کرد: هرچند این تحریم‌ها مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کرده ولی سوء مدیریت‌ها می‌تواند بر مشکلات مردم بیافزاید.

وی تصریح کرد: هرچند مردم تحمل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی می‌کنند ولی تحمل رفتارها، سوء مدیریت‌ها، تصمیم‌های نادرست و کج‌سلیقه‌ای برخی افراد در دستگاه‌ها نمی‌کنند که در این راستا رعایت حقوق شهروندی امری مهم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نباید قانون را به ضرر مردم تغییر دهیم افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب، نه‌تنها باید عدالت رعایت شود بلکه تبعیض مثبت برای افراد کم‌توان و توان‌خواهان استان بوشهر اعمال شود.

خورشیدی خاطرنشان کرد: آموزش همگانی حقوق شهروندی یک ضرورت است و تکریم ارباب‌رجوع و مردم در همه سطوح جامعه باید در حد شعار خلاصه نشود بلکه باید عملیاتی و درون سازی شود.

وی گفت: شناخت حقوق شهروندی امری مهم و ضروری است که مردم در جامعه دارای چه حقوقی هستند و تحقق ارائه خدمات حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: ضمن آسیب‌شناسی باید توجه ویژه به آموزش و فرهنگ‌سازی حق شهروندی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر