جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پیگیری خبر
 فکرشهر- الهام راسخی: محور ورودی تنگ ارم با گذشت 10 ماه از آغاز پروژه بازسازی همچنان به همان شکل سابق به حال خود رها شده است...
کد خبر: ۶۲۴۵۹
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

 فکرشهر- الهام راسخی: محور ورودی تنگ ارم با گذشت 10 ماه از آغاز پروژه بازسازی همچنان به همان شکل سابق به حال خود رها شده است.

به گزارش «فکرشهر»، محور ورودی تنگ ارم که مسیر دسترسی مردم این شهر به مرکز شهرستان و یکی از مسیرهای پر تردد به خصوص در ایام نوروز است، از آذرماه سال گذشته ـ 1397 ـ توسط شهرداری تخریب شده و قرار بود که بازسازی شود، اما تاکنون این مسیر همچنان خاکی است و تردد در آن با وجود ماشین آلات راهسازی که در آنجا مستقر هستند، به شدت کند و مشکل است؛ این در حالی است که در حال حاضر در آستانه فصل بارش باران قرار داریم و این وضعیت صدای اعتراض مردم را هم درآورده است و در حالی که شهردار تنگ ارم می گوید اجرای این پروژه مشارکتی است، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر می گوید که هیچ قراردادی در این باره امضا نشده است. 

شهردار تنگ ارم در گفت و گو با «فکرشهر» با تاکید بر مشارکتی بودن پروژه ورودی تنگ ارم بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی در خصوص طولانی شدن این پروژه گفت: بازسازی ورودی تنگ ارم، قرارد 5 ماهه داشت که به خاطر بارندگی های سال گذشته، 3 ماه تمدید شد.

یداله مرادی بیان کرد: طبق تفاهم نامه ای که در دفتر معاون استانداری ـ مهرداد ستوده ـ تنظیم شد، مقرر شد که زیرسازی، بیس و سنگ جدول را شهرداری تنگ ارم و قیرپاشی و آسفالت را اداره راه و شهرسازی انجام بدهد.

وی ادامه داد: ما طبق قرارداد، وظیفه امان را در موعد مقرر انجام داده ایم. الان زیرسازی انجام شده و فقط بحث بیس مانده، زیرا بیس به گونه ای است که اگر انجام شود و بلافاصله بعد از آن آسفالت انجام نشود، از بین می رود. برای همین ما انجام بیس را برای زمانی گذاشتیم که اداره راه وشهرسازی برای قیرپاشی و آسفالت اعلام آمادگی کند تا قبل از آن ما طی یک هفته کار بیس را انجام بدهیم.

مرادی با تاکید دوباره بر اینکه پروژه مشارکتی است و اسناد آن وجود دارد، اظهار داشت: پروژه در پایان مردادماه از طرف شهرداری تنگ ارم تمام بود.

وی در پاسخ به سوال «فکرشهر» در خصوص اینکه «آیا به اداره را ه و شهرسازی جهت قیرپاشی و آسفالت اطلاع داده اید»، گفت: چندین بار نامه زده ایم و حضوری هم رفتیم و اعلام کردیم که پروژه از طرف ما تمام و آماده قیرپاشی و آسفالت است، اما آن ها می گویند که فعلا بودجه نداریم.

اما مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این باره به «فکرشهر» گفت که «هیچ توافق نامه رسمی در کار نبوده است».

فرزاد رستمی تاکید کرد: توافق نامه ای رسمی در کار نبوده و هیچ توافقی مکتوب و نوشته نشده و تنها ما اعلام کردیم که اگر بودجه در اختیارمان بگذارند، یا ما یا راهداری، آسفالت آنجا را انجام می دهد.

به گزارش «فکرشهر»، از قرار معلوم چوب تمام بی برنامه گی ها و ناهماهنگی های مدیران را باید مردمی بپردازند که حدود 10 ماه است مجبور شده اند در جاده خاکی که صدمات زیادی به خودروهای آن ها می زند تردد کنند؛ علاوه بر این که گرد و خاک حاصل، سلامت آن ها را نیز در خطر انداخته؛ گذشته از این، با شروع فصل بارندگی، اوضاع از آنچه که تا کنون بوده بدتر خواهد شد و شاید آنچه را که شهرداری تنگ ارم بعد از 10 ماه رشته کرده بود و منتظر بود که راه و شهرسازی بیاید و آسفالتش کند، با بارش باران های تند فصلی به کل پنبه شود و باز به نقطه اول برگردند؛ اما این نکته که تا زمانی که بودجه ای برای پروژه ای تعریف نشده، نباید استارت آن را زد را هر فرد عادی هم می داند چه برسد به مدیران پرمدعایی که هر روز برای افتتاح پروژه ای کلنگی بر دوش یا قیچی به دست دارند. اما همیشه این دست به قیچی بودن هم خوب نیست، چون به جای درست کردن ابرو، چشم را هم کور می کنند؛ نمونه بارز آن پروژه ورودی تنگ ارم که خدا می داند با این وضعیت اقتصادی مملکت کی روی آسفالت را به خودش ببیند.

نظرات بینندگان
رضایی تنگ ارم
|
-
|
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴
پول ها رو حیف ومیل میکنند جای اینکارا  جاده رو ازتنگ ارم تا گژدلی تا آبپا  به جاده ننیزک  وصل کنیدو خلاص اینقدر پول صرف جاده دهرود شد جاش اول اینو درست میکردند هم برای دهرود خوب بود هم تنگ ارم...تا صد سال دیگر هم این جاده درست نمیشود فقط سالی یکبار حرفش ب میان می آید.
شهروند
|
-
|
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
باتشکراز شهرداری و شورای اسلامی شهر تنگ ارم، درابتداماهم ازاین پروژه ناراحت ونگران بودیم. چون درخارج ازشهر.ودرخودشهرجاهاوکوچه وخیابانهای فراوانی است که بایدزیرسازی و اسفالت شود.ولی صحبت ها وقولهایی که مدیرکل راه و ترابری داده بود.که این پروژه را قیرپاشی و آسفالت نماید. واین عمل : مایک کم از ناراحتی ونگرانی کاهش، وانتقاد ازشهر داری وشورای  شهرنکنیم .ولی اکنون که راه و ترابری باید قیرپاشی و آسفالت نماید چنین حرفی می زند 
محمدی تنگ ارم
|
-
|
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
متاسفانه مدیرکل راه و شهرسازی همه اعتبارات را در جاده روستای ابا و اجدادی خودش هزینه میکنه،چطور هست که برا دوبانده کردن جاده دهرود اعتبار هست ولی برا 500متر قیرپاشی ورودی تنگ ارم اعتبار نیست 
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
شما هم دارید طرفداری از شهرداری و شورای اسلامی شهر میفرمایید

شورای شهر و شهرداری نباید قبل از اینکه همه چی را ردیف میکرد دست به این کار میزد . همه کارهای شهرداری تنگ ارم همین طور شده . چون  هیچکدوم از اعضای محترم شورای  شهر و حتی شهردار  تخصص کارهای شهرسازی و مبلمان شهری و سابقه اداری و اجرایی چندانی ندارند. فقط و فقط فکر این هستند که چند صباحی در این پست و مقام باشند و بتوانند کارهای شخصی خود را پیگیری  نمایند .

ما  مردم  تنگ ارم  هیچ چشم امیدی به پیشرفت تنگ ارم در زمان مدیریتی جناب مرادی و جماب اقای فیاض گردانند شورای شهر نداریم .

با عرض پوزش 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر