جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۰۲
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

فکرشهر ـ کورش امینی: بخشدار آب پخش گفت: بایستی بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزنیم واجازه بدهیم که این پل از جامعه بگذرد.

 به گزارش «فکرشهر»، «علی تنگ ارمی» در مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان در مدسه عفت آب پخش با بیان این که خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که تامین کننده نیازه های روانی و جسمانی افراد است، اظهار داشت: فرد از همان کودکی از محیط خانواده تاثیر می پذیرد و در بزرگی نیز این پیچیدگی تاثیر خاص خودش را پیدا می کند.

بخشدار آب پخش افزود: در یک مرحله دیگر از زندگی که تقریبا از سن 5 تا 7 سالگی شکل می گیرد، فرزند از محیط جدیدتر به نام مدرسه نیز تاثیر می پذیرد، به همین سبب به یقین می توان گفت خانه و مدرسه دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت محسوب می شوند.

تنگ ارمی با تشریح ارتباط و نقش مدارس با جامعه کنونی، اظهار داشت: وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می گیرد، اما اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستیم، بایستی بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزنیم واجازه بدهیم که این پل از جامعه بگذرد.

وی، نقش محیط خانه و مدارس را امری مهم برشمرد و افزود: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند؛ به عبارتی خانه، مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم هر فرد است و اگر این نهادها، روش ها و برنامه ها هماهنگی نداشته باشند، در روند رشد کودک اختلال  به وجود می آید.

تنگ ارمی در ادامه گفت: بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون کار دیگری را خنثی نکنند، بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند. 

بخشدار آب پخش اضافه کرد: والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاق دانش آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر