جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۲۰
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس نتایج سرشماری جدید، جمعیت آهوان منطقه حفاظت‌شده مند ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، خسرو درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انجام سرشماری پستانداران منطقه حفاظت شده مند خبر داد و اظهار داشت: این سرشماری با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان و ماموران محیط زیست اول آبان‌ماه امسال انجام شده است.

وی از افزایش ۳۵ درصدی جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: منطقه مند دارای ۳۲ هزار هکتار یکی از مستعدترین مناطق استان بوشهر برای زیست آهوان است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منبع تامین آب آهوان را رودخانه مند عنوان کرد و افزود: مند منطقه‌ای جلگه‌ای کویری است که دارای دو فصل زمستان نسبتا خشک و تابستانی گرم است.

وی با اشاره به خاطر سسیل وسیع در اواخر سال ۹۵ جمعیت آهوان منطقه مند با چالش جدی روبرو بود، تصریح کرد: نیمی از جمعیت آهوان این منطقه بر اثر سیل تلف شدند.

درویشی ادامه داد: با مساعد شدن شرایط زیستگاهی و تلاش مأموران اجرایی و همکاری مردم منطقه بومی خوشبختانه جمعیت آهوان در دو سال أخیر بازسازی شده و با دوبرابر شدن آن،  هم اکنون به بیش از هزار رأس رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر