پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۹۳۴
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اشتغال و فراهم کردن زمینه کار برای جامعه‌ای که انتظار دارند حکومت برای آنها ایجاد شغل کند، به‌عنوان یکی از ابرچالش‌های نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نخستین شورای مهارت‌آموزی کشور در استان بوشهر افزود: در این شرایط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها می‌تواند با برنامه‌ریزی، مطالعه و همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه اشتغال گام‌های خوبی بردارند.

وی ادامه داد: شاه کلید مقابله با بحث بیکاری در این شرایط ارائه آموزش‌های مهارتی و تقویت آن مهارت‌ها با ارائه برنامه مناسب است.

گراوند بیان کرد: امروز ظرفیت اشتغال در نظام اداری کشور تکمیل شده و فرصتی در این بخش وجود ندارد که از آن بتوانیم برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم اما در همین شرایط ظرفیت‌های مغفول مانده بزرگی وجود دارد که با ارائه مهارت‌های لازم می‌توان از آنها برای ایجاد فرصت شغلی استفاده کرد.

وی بیان کرد: مشارکت پایین اقتصادی در ایران نسبت به سایر کشورها به دلیل توجه نکردن به آموزش‌های مهارتی، جامعه روستایی و مجهز نبودن بانوان به آموزش‌های مهارتی است و آموزش‌های مهارتی می‌توانند این کاهش مشارکت اقتصادی را جبران کنند.

گراوند با تاکید بر ضرورت تغییر فرهنگ کار در جامعه گفت: یکی از راهکارهای مهم برطرف کردن مشکل بیکاری در جامعه هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی است که امروز با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این حرکت آغاز شده و با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فضای مجازی، صاحبان تریبون‌ها و دانش این تغییر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: صنایع دریایی، گردشگری، صنایع دستی و تجارت در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت هسته‌ای و انرژی‌های نو از جمله قابلیت‌های استان بوشهراست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سند توسعه مهارت آموزی در این استان تهیه شده و بزودی برای تایید نهایی به سازمان مرکزی ارجاع و پس از رونمایی مسیر آموزش حرفه‌ای استان مشخص می‌شود.

عبدالمجید دراهکی افزود: برهمین اساس جوامع هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بر اساس نرخ بیکاری انتخاب می‌شوند.

وی دانشجویان، سربازان وظیفه، روستائیان و بانوان روستایی و سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را از جمله جامعه هدف استان بوشهر در فراگیری آموزش‌های مهارتی عنوان کرد.

دراهکی اضافه کرد: استان بوشهر نخستین استانی است که درعرصه صلاحیت حرفه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی وارد و صلاحیت سنجش آموزشی ۱۲ هزار نفر را انجام داده است.

وی گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان تبدیل این مرکز به دومین مرکز آموزشی تربیت مربی حوزه جنوب کشور را از مهمترین رهاورد سفر رئیس این سازمان به استان بوشهر عنوان کرد.

دراهکی اظهار داشت: ایجاد مدرسه کسب و کار ( مهارت)، مرکز هتل‌داری، بوم‌گردی،  صنایع دریایی، انیمیشن و موشن گرافی، ایجاد مرکز خدمات آموزشی شهر هوشمند و مرکز آموزشی سنجش جوش کشور از دیگر مصوبه‌های این سفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر