جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۰۱
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: طرح‌های پژوهشی در حوزه پرورش آبزیان در استان بوشهر حمایت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی درویشی بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بوشهر اظهار داشت: حمایت از طرح‌های پژوهشی را به عنوان یکی از مبانی توسعه مد نظر داریم.

وی به ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش شود که طرح‌های پژوهشی متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان بوشهر اجرایی شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به حمایت ویژه از طرح‌های پژوهشی در حوزه پرورش آبزیان در استان بیان کرد: نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های استان از جمله پرورش آبزیان داریم.

وی با اشاره به اولویت اجرای طرح‌های پژوهشی با محوریت تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: ۷۳ عنوان طرح پژوهشی برای ۱۷ دانشگاه استان بوشهر تعیین شده است که کشت گیاهان دارویی و جلبک‌های دریایی در اولویت قرار دارد.

درویشی با اشاره به انعقاد قرارداد ۱۵ پروژه پژوهشی با هشت میلیارد ریال افزود: طرح کشت جلبک‌های دریایی آب شور در بوشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال یکی از طرح‌های مهم است که اجرایی شده است.

وی با اشاره به تصویب شش میلیارد ریال در قانون بودجه برای اجرای پروژه‌های پژوهشی استان بوشهر گفت: این میزان اعتبار، غیر از تخصیص یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر