چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از نخستین شورای اداری دشتستان با حضور «فتح اله نوروزی»
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نخستین شورای اداری دشتستان پس از معرفی «فتح اله نوروزی» به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان در حالی برگزار شد که موضوعات مختلفی از جمله تذکر به مسوولین برای وقت شناسی و انضباط کاری، قرص برنج، انتخابات و لزوم همکاری ادارات با رسانه ها را شامل می شد.کک
کد خبر: ۶۳۱۴۳
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نخستین شورای اداری دشتستان پس از معرفی «فتح اله نوروزی» به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان در حالی برگزار شد که موضوعات مختلفی از جمله تذکر به مسوولین برای وقت شناسی و انضباط کاری، قرص برنج، انتخابات و لزوم همکاری ادارات با رسانه ها را شامل می شد.

هشدارهای سرپرست فرمانداری دشتستان به مسوولان شهرستان

به گزارش «فکرشهر»، سرپرست فرمانداری دشتستان در این نشست که ظهر امروز ـ دوشنبه، 13 آبان ماه 1398 ـ برگزار شد، با هشدار به اعضای شورای اداری شهرستان گفت: اولین تذکر را به افرادی که عضو شورای اداری هستند بدهم و آن وقت شناسی است و همه باید سر وقت در جلسه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است کارهای مردم را به درستی انجام دهیم، باید انضباط کاری داشته باشیم و هر بار که در باز شد و فردی دیر آمد، یک تلنگر منفی در ذهن من ایجاد شد.

نوروزی اظهارداشت: در جلسات، خودم به تلفن همراه نگاه نمی کنم و شما هم این کار را نکنید و در بین صحبت یکدیگر به کار دیگری مشغول نباشید و توجه کنید و جلسات هم سر ساعت آغاز خواهد شد و اگر خودم رعایت نکردم به من تذکر دهید و اگر رعایت کردم، شما هم رعایت کنید.

سرپرست فرمانداری دشتستان با بیان این که «روز ۱۳ آبان روزی ماندگار در تاریخ انقلاب است و آنقدر مهم بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرد»، گفت: مردم این روزها مشکلاتی دارند اما چون می دانند ریشه مشکلات دشمن است، با مسوولین همراهی می‌کنند؛ ما باید در دولت تدبیر و امید تلاش حداکثری را جایگزین فشار حداکثری کنیم تا مشکلات حل شوند.

وی ادامه داد: ما مدیران باید خدامحوری را در همه کارها کنار خود ببینیم و مدنظر قرار دهیم؛ باید سعه صدر داشته باشیم و امانتداری را در لیست و اولویت کارهای خود قرار دهیم و همراهی همکاری و هم اندیشی باید در اولویت کاری ما باشد و در شهرستان دشتستان آن را گسترش دهیم.

نوروزی اضافه کرد: سعی کنیم با روی خوش با مردم برخورد کرده و کار آنها را انجام دهیم و خدمت به مردم را سرلوحه همت خود قرار دهیم.

سرکشی سرزده از ادارات را در دستور کار قرار خواهم داد

نوروزی خطاب به مسوولان حاضر در جلسه، بیان داشت: یکی از نعمت های خدا بر ما، مردم هستند که برای انجام کارهایشان به ما مراجعه می‌کنند؛ رعایت اخلاق و حفظ آبروی مردم باید در اولویت و مدنظر باشد. اجازه ندهید همکاری سیاه نمایی کند. در همین اوضاع بد اقتصادی کارهای خوبی در حال انجام است که باید اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان قرار بگیرند.

سرپرست فرمانداری دشتستان گفت که «هیچ کس نزد من نورچشمی نیست و همه باید اصول را رعایت کنند» و افزود: از حالا اعلام می کنم که سرکشی سرزده از ادارات را در دستور کار قرار خواهم داد و از امروز تا روزی که باشم، این کار را به طور مداوم انجام خواهم داد؛ پس در جریان باشید.

وی خطاب به مسوولین اضافه کرد: مصوباتی که مربوط به خودتان است را کاملا اطلاع پیدا کرده و تا آخر رسیدگی کنید و نظم را رعایت کنید.

او، دریافت اعتبارات کشوری توسط مسوولین دشتستان را خواستار شد و افزود: ما از مدیرانی که بتوانند اعتبارات ملی بیشتری بگیرند، بهتر استقبال می کنیم و از ظرفیت نخبگان هم هر چه بیشتر استفاده کنید و خود من هم با نخبگان همکاری خواهم کرد.

سرپرست فرمانداری دشتستان، مهم ترین موضوع شهرستان را «بحث وحدت و انسجام» عنوان کرد و افزود: اگر وحدت و انسجام درست شود، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی گفت: امسال توسط رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و اینجا اعلام می کنم که تمام ادارات مربوطه باید تلاش خود را برای رفع موانع تولید و رونق تولید به کار بگیرند؛ اگر ظرفیت ها را خوب بشناسیم، می توانیم از بسیاری از بحران ها پیشگیری کنیم.

به موقع کار کنیم

سرپرست فرمانداری دشتستان با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات که تکلیف ادارات را در این مبحث روشن کرده است، اظهارداشت: سال ۹۸، سال انتخابات است و باید انتخابات مجلس را برگزار کنیم و مقام معظم رهبری می فرماید انتخابات آبروی ملی ماست؛ بنابراین، اولین بحث، سلامت، امنیت، قانون مداری و کمک به حضور گسترده مردم در انتخابات است که از اولویت های ماست.

نوروزی با بیان این که «ما باید پای کار باشیم و از سستی و کاهلی بپرهیزیم»، به حوادث مرگباری که در اثر استفاده از «قرص برنج» در دشتستان رخ داد، اشاره کرد و افزود: باید از نسنجیده کاری بپرهیزیم و به موقع کار کنیم.

وی ادامه داد: درباره قرص برنج انتظار جدی دارم که بحث آموزش و پیگیری موضوع را با جدیت هر چه تمام تر داشته باشیم و درباره قرص برنج، کار تمام نشده است و باید ادامه داشته باشد.

فتح اله نوروزی با قدردانی از رسانه ها، گفت: از همه رسانه ها می خواهم که در همه جلسات به جز موارد خاص حضور پیدا کنند و عقیده ام بر این است که رسانه ها بهترین کمک برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم هستند. انتظارم این است که رسانه ها در راستای رسالت خود اطلاعات را دقیق، کامل و... به اطلاع مردم برسانند و ادارات، همکاری لازم را با رسانه ها داشته باشند و روابط عمومی های خود را فعال کنند تا همه موارد و اطلاعات را به گوش مردم برسانند.

وی همچنین به سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های شهرستان که باید برای خودمان هم که شده از آنها استفاده کنیم، سمن ها هستند که حتما با آنها همکاری شود.

نوروزی اضافه کرد: تنظیم بازار باید با جدیت هر چه تمام تر پیگیری شود تا در این شرایط فشار مضاعف به مردم وارد نشود.

در دستور کار قرار دادن آسیب شناسی پیاده روی ولایت توسط مسوولین مربوطه، پیگیری جدی تا به مرحله افتتاح رسیدن پروژه های دهه فجر دشتستان توسط معاون عمرانی فرمانداری از دیگر مباحث مطرح شده توسط سرپرست فرمانداری دشتستان در این نشست بود.

حضور ۱۳۰ هزار نفر در پیاده روی ولایت برازجان

به گزارش «فکرشهر»، امام جمعه برازجان نیز در این نشست با قدردانی از مدیران شهرستان و مدیریت فرماندار دشتستان برای اجرای برنامه های اخیر شهرستان، افزود: اگر مردم و مسوولین با هم متحد باشند؛ با پیگیری و جدیتی که فرماندار دارند می بتوانیم در راستای تجلی و پیشرفت شهرستان گام برداریم.

حجت الاسلام حسن مصلح گفت: امیدوارم با حمایت فرماندار برای پیاده روی ولایت بودجه ای سالانه در نظر گرفته شود و مسیر پیاده روی هم وضعیت بهتری پیدا کند، چرا که این مسیر، مسیر زیارت و تفرج مردم نیز است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی دشتستان نیز درباره تعداد کسانی که در پیاده روی شهادت امام رضا (ع) شرکت کردند، گفت: تعداد زایرین از سه راهی بنداروز، بیش از ۱۳۰ هزار نفر شمارش شده اند و این غیر از افرادی است که شب قبل در مسیر بوده اند.

حجت الاسلام حسین شیخی اضافه کرد: یکی از دغدغه های بزرگ برگزار کنندگان این مراسم، مسیر است که تعریض و روشنایی آن مدنظر مردم است.

رییس آموزش و پرورش دشتستان نیز گفت که «امسال در شهرستان بیش از ۴۹ هزار دانش آموز از ابتدایی تا دبیرستان به تحصیل زیر نظر بیش از ۵ هزار معلم به درس خواندن مشغول شده اند».

سید حسن لواسانی فرد افزود: سعی کرده ایم که حق الزحمه همه پرسنل پرداخت شود تا در سال تحصیلی جدید هیچکس طلبکار نباشد و با تمام توان به کار خود بپردازند.

وی گفت که بسیاری از فضاهای آموزشی خصوصا در سعدآباد و آب پخش، تخریبی است و بعد از زلزله چند سال پیش تاکنون هنوز فضاهایی وجود دارد که خطر در آنها احساس می‌شود.

همه قدردان پاسداران خواهند بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد برازجان نیز گفت که «همزمان با گام دوم انقلاب، ما نیز راهبرهای خود را آغاز کرده ایم».

عبدالمحمد افروغ افزود: این روزها دانشگاه ها، دانشگاه های نسل چهارم هستند و دانشگاه حرکت خود برای توسعه و تحصیل در محل زندگی را شروع کرده است.

فرمانده سپاه دشتستان نیز در این نشست گفت: در حضور همه از پاسداران و بسیجیان تشکر می کنم که در بحث قرص برنج ورود کرده و همه اتاق ها و انبارها را باز کردند؛ علی رغم آنکه احتمال تلف شدن آنها بود و کسی حاضر به این کار نبود و قطعا همه قدردان پاسداران خواهند بود و خصوصا در آب پخش و سعدآباد فراموش نخواهند کرد.

سرهنگ نعمت اله غلامپور افزود: از روزی که بحث گشت بسیج به کمک نیروی انتظامی آمده، کمک بسیاری به برقراری نظم و امنیت داشته و پیشنهاد می کنم در جلسه ای با حضور بخشداران برای کمک و همراهی با بسیجیان پیشنهادات و حرف هایی عنوان شود.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست همچنین، روسای جدید ادارت دشتستان به سایر افراد در جلسه معرفی شدند.

گزارش تصویری نشست اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر