جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۳۲۱۰
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: شهرستان صنعتی عسلویه محل استقرار فازهای پارس جنوبی پزشکی قانونی ندارد که این امر موجب گلایه مردم این شهرستان شده و خواستار رسیدگی از سوی مسئولان هستند.

به گزارش فکرشهر، یک فعال رسانه ای و اجتماعی شهرستان عسلویه به ایرنا گفت: پزشکی قانونی یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش‌ها از علوم جنایی و قضایی امروزی به شمار می رود که اصلی ترین هدف آن در بیشتر کشورها تعیین علت مرگ انسان‌هایی است که به دلایل مختلف جان خود را از دست داده‌اند.

محمدرضا ملک پور افزود: بسیاری از پرونده ها همچون ضرب و جرح، تصادف و پرونده های قضایی در شهرستان عسلویه، نیاز به نظر پزشک قانونی دارد اما به دلیل نبود این مرکز، پرونده ها از ادامه مسیر جا مانده و گاهی حتی شهروندان از حق قانونی خود هم به همین دلیل گذشت می کنند و متضرر می شوند.

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم روزانه حداقل ٢٠ نفر در شهرستان نیاز به پزشک قانونی دارند که برخی از این تعداد به دلیل نداشتن امکانات و هزینه مالی کافی از حق قانونی خود گذشت می کنند.

این فعال اجتماعی شهرستان عسلویه اضافه کرد: این موضوع به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده که برای کارهای مربوط به طلاق،ضرب و جرح،نصب امین و قیم و حادثه ها مجبور به طی کردن چندین بار مسافت 75 کیلومتری تا شهرستان کنگان شوند و اینکه در روز مراجعه نوبتی دریافت خواهند کرد یا خیر نیز مزید بر علت شده است.

رییس بیمارستان نبی اکرم شهرستان عسلویه ضمن تایید نبود پزشکی قانونی در این شهرستان گفت: با توجه به انجام کارهای مربوط به گواهی فوتی و حادثه های احتمالی در این شهرستان استقرار  پزشک قانونی در شهرستان  ضروری است.

خشایار وطن خواه افزود:پزشکی قانونی باید دوره دیده و متخصص باشد و برای این منظور 2 پزشک عمومی شهرستان  به استان معرفی شده که فقط کارهای پزشکی قانونی مربوط به بیمارستان را هرکدام در 2 نوبت 15 روزه  انجام دهند.

فرماندار عسلویه گفت: با وجود صنعت در منطقه و حوادث احتمالی استقرار نمایندگی پزشکی قانونی در مرکز پایتخت انرزی ایران ضروری است .

عبدالنبی یوسفی در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر نیز از طریق فرمانداری بطور جد پیگیر این موضوع هستیم و  2 پزشک عمومی برای انجام کار پزشکی قانونی برای مردم شهرستان به استان معرفی شده است.

وی گفت: ساختمان اداره پزشکی قانونی در حال احداث است که برای تکمیل و راه اندازی آن در شورای راهبردی مطرح شده است.

فرماندار عسلویه یادآورشد: ارتقای نمایندگی بنیاد مسکن به اداره و راه اندازی نمایندگی اداره راه و شهرسازی در حال پیگیری و دستور کار قراردارد.

شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب استان بوشهر و محل استقرار فازهای پارس جنوبی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر