جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۲۹۰
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به ارتقای رتبه استان بوشهر در رونق تولید گفت: امسال با احداث سردخانه‌های جدید، ۱۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه شد و به ۲۸ هزار تن رسید.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و روند طرح‌ها مطلوب است.

وی با اشاره به انجام مراحل پایانی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی هسته‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: پنج سد مخزنی در استان بوشهر در دست اجرا است که روند اجرای طرح‌ها هوب است و امسال برخی از سدها آبگیری خواهند شد.

استاندار بوشهر از هدف‌گذاری اجرای ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: رفع مشکلات آب شرب استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود و پروژه‌های خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در راستای حل مشکلات آب آشامیدنی استان به ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب تولید آب شیرین از تاسیسات یا به بهره‌برداری رسیده، یا در حال اجرا و یا در حال انتخاب سرمایه گذار است که با تکمیل آنها مشکلات آب استان برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما در نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: ساخت سردخانه برای نگهداری محصول خرمای کشاورزان استان در دستور کار بوده و امسال با احداث سردخانه‌های جدید، ۱۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه شد و به ۲۸ هزار تن رسید.

وی از افتتاح بزرگترین قطعه طرح آبیاری نوین در نخلستان‌های دشتستان خبر داد و افزود: این طرح دهه فجر امسال در منطقه سعدآباد شهرستان دشتستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار بوشهر با اشاره به رفع مشکل منطقه ویژه شمال استان بوشهر پس از ۹ سال افزود: بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر در دو هزار و ۶۳۵ هکتار اراضی ساحلی استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم در حوزه بنادر، اسکله سازی و دیگر عرصه‌ها خاطرنشان کرد: رتبه استان بوشهر در رونق تولید از ۲۷ به ۱۶ ارتقا یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر