جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همایش تبیین پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان بوشهر
کد خبر: ۶۳۳۸۲
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با ایجاد هفت‌خوان رستم که هر روز خودمان در مسیر سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنیم نباید فضای کسب و کار را خراب کرد و با برداشتن این خوانها و خندق‌ها باید فضای کار فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در همایش تبیین پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری گامی مهم با هدف روان‌سازی در محیط و فضای کسب و کار به‌شمار می‌رود که در این سامانه سرمایه‌گذاری به‌صورت عام (داخلی و خارجی) برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری و روان‌سازی در روند اجرای کار زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

گراوند ادامه داد: سرمایه‌گذار در محیطی که شرایط و زمینه کار مهیاترباشد اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و در جایی که بیشترین موانع کاری وجود داشته باشد ورود نخواهد کرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: بسیاری از کشورهای دیگر با وجود نداشتن ریشه و تمدن اما در بحث سرمایه‌گذاری اقتصادی از ایران جلوتر هستند اما ما با این همه سابقه امروز وضعیتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کردهایم که رتبه ما در این بخش در شان و شایسته این مردم نیست.

وی بیان کرد: ایران از نظر منابع خدادادی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها جزو کشورهای برتر دنیاست اما دربرنامه ریزی ضعیف و با ایجاد برخی موانع که ساخته و پرداخته دست خودمان است کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارد.

گراوند اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران در آن طرف مرزها اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند این درحالی است که می‌توان با فراهم کردن زمینه مناسب  سرمایه‌گذاران را جذب کرد.

وی گفت: باتوجه به شرایط تحریم حاکم برکشورباید با ایجاد مشوق‌ها فضا را برای جلب سرمایه‌گذار ورونق سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کرد.

گراوند با تاکید براینکه هدف ما تنها برگزاری جلسه‌های بی نتیجه نیست گفت: ممکلت با تعارف مدیریت و هدایت  نمی‌شود و کسانی که کار نمی‌کنند باید تذکر داده شود و در جایی که لازم است برخورد شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: تاکی می‌خواهیم با سهل انگاری و ناکارآمدی در دستگاه‌های اجرایی مماشات کنیم و برای رسیدن به پیشرفت باید روزی این مماشات‌ها و رودربایستی‌ها به پایان برسد.

وی با تاکید بر قابل فهم بودن آموزش‌ها تاکید کرد:  مسئولان ذیربط باید بر روند کار پنجره واحد نظارت قاطعانه داشته باشند و نباید اینگونه باشد که نرم‌افزاری تعریف ونظارتی برآن نشود.

وی برضرورت نظارت دقیق فرمانداران در شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر روند کار پنجره واحد تاکید کرد و گفت: نباید برخی‌ها با دست‌اندازی مانع کسب و کار شوند.

گراوند گفت: درحوزه سرمایه‌گذاری مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند و هر مدیری که درانجام وظایف خود کوتاهی کند گذشت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه برخط به تنهایی کارها درست نمی‌شود بلکه این کار نیازمند پی‌گیری و نظارت است که باید بدون رودربایستی انجام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری در فضای کسب و کار روشی برای ساماندهی  مسائل و مشکلات مربوط به حوزه سرمایه گذاری است.

رسول زارعی افزود: سرمایه‌گذاران برای مراجعه به دستگاه‌های مختلف اقداماتی باید انجام دهند که با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری این گام‌ها به صورت یکجا برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: تا چندی پیش پنجره واحد سرمایه‌گذاری به صورت فیزیکی فعال بود و دستگاه‌های مختلف مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری با هدف اینکه متقاضی کمتر در بین دستگاه‌های مختلف تردد داشته باشد در مکانی مستقر می‌شدند و متقاضی مراجعه و مسائل را پی‌گیری می‌کرد.

زارعی گفت: اما در مدل جدید پنجره واحد سرمایه گذاری که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یا ستاد سرمایه‌گذاری که با محوریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان پیش‌ینی شده با توجه به حساسیت‌هایی که بود مجموعه فرایندها برخط یا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متقاضیان سرمایه‌گذاری درخواست خود را برخط روی سامانه وارد می‌کنند.

وی بیان کرد: در این پله بیشتر در خصوص تغییر کاربری زمین و واگذاری زمین‌های ملی به سرمایه گذاران کار می‌کنیم بیشترین ارتباط را با دستگاه‌های ذیربط در این بخش را داریم.

زارعی گفت: در زمان حاضر 22استعلام از دستگاه‌ها انجام می‌شود و سعی شده استعلام‌ها کمتر و در زمان‌بندی مشخصی انجام شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود بتوانیم با استفاده از این  سامانه برخط و الکترونیک شفاف‌سازی، روان‌سازی و سرعت‌بخشی در روند کارها انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر