جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۳۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های اصلی این سازمان است که با تلاش‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵هکتار گلخانه در این استان احداث شده‌است. 

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: براساس برنامه ابلاغی ۳۰۰ هکتار گلخانه باید امسال در استان بوشهر ایجاد شود که تاکنون ۵۵ هکتار آن انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود در این استان در بخش کشت گلخانه‌ای تا پایان سال گذشته ۳۰۲ هکتار گلخانه در استان بوشهر انجام شده بود که با ۵۵ هکتار امسال هم اکنون به ۳۵۷ هکتار افزایش یافته و انتظار می‌رود با انجام برنامه ابلاغی این میزان به ۶۰۲ هکتار افزایش یابد.

عمرانی اضافه کرد: هرچند سرمایه‌گذار این به این بخش ورود کردند اما با توجه به هزینه‌ بالای احداث گلخانه و محدودیت کمی و کیفی منابع آب امکان فعالیت برای آنها فراهم نیست و تنها کشاورزان موجود در استان می‌توانند در این بخش اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه ادامه حیات گلخانه‌ها وابسته به آب‌شیرین‌کن‌هاست گفت: از سال ۱۳۹۶ تا نیمه نخست امسال با همکاری شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر ۷۴  مجوز آب شیرین کن صادر و مورد استفاده قرار گرفته‌است.

عمرانی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های انجام شده تلاش می‌شود مجوز ۵۰ آب شیرین‌کن جدید برای استان بوشهر گرفته شود اما تا زمانی‌که این مجوزها گرفته نشود مشکل تامین آب در این بخش وجود دارد.

وی یادآور شد: تولید سالانه گلخانه‌ها در استان بوشهر به ازای هر هکتار ۲۲۰ تا ۲۵۰ تن است براین اساس پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵۰ هزار تن محصول و یک میلیارد اصله نشاء سبزی و صیفی گلخانه‌ای در این استان تولید شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر