چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاونینش مطرح شد:
فکرشهر: حضور 148 کشور در جشنواره بین‌المللی انیمیشن ایران ـ بوشهر/ اجرای 40 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی/ ایستگاه های کتاب و جشن ها برای مناطق کمتر برخوردار...
کد خبر: ۶۳۵۴۱
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال گذشته پلاتو را برای دشتستان کلنگ زنی کردیم و برای احداث نگارخانه در این شهرستان هم برنامه ای وجود ندارد.

بهره برداری از سالن شهید شاهینی برازجان و سالن آبدان در دهه فجر

به گزارش «فکرشهر»، فاطمه کرم پور، امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهارداشت: در بخش تملک دارایی، بیش از 200 درصد تخصیص داشته ایم و تا دهه فجر امسال، شاهد تکمیل و و بهره برداری از سالن شهید شاهینی برازجان و سالن آبدان خواهیم بود و بودجه آن از محل تفاهم نامه با وزارت و همکاری استاندار محترم بوده است.

وی، درباره واگذاری اماکن به بخش خصوصی نیز گفت که در این نوع واگذاری، قانون است که باید اجرا شود و افزود: تاکنون ابلاغیه ای به ما نرسیده که اماکن دولتی اداره شوند و با توجه به هزینه نگهداری اماکن، خصوصا پلاتوها، این مورد از دست دولت خارج شده و به خصوصی واگذار شده است.

کرم پور اضافه کرد: اگر همکاری لازم بین بخش خصوصی و هنرمندان انجام پذیرد به نفع هنرجو نیز است که از مکانی بهتر و مجهزتر استفاده کند.

پلاتو در دشتستان در حال اجرا/ برای احداث نگارخانه در دشتستان، برنامه ای وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره دو مطالبه هنرمندان در دشتستان نیز، اظهارداشت: در سال گذشته، پلاتو را برای دشتستان کلنگ زنی کردیم و در حال اجراست و ابنیه آن کامل است و فقط تجهیز آن مانده که قرار است صورت پذیرد؛ برای احداث نگارخانه در دشتستان نیز، با توجه به این که دولت تنها برای پروژه های 70 درصد به بالا بودجه در نظر گرفته و آن را تکمیل می‌کند و چون نگارخانه به این حد نرسیده، امسال برنامه ای برای تکمیل آن وجود ندارد.

فاطمه کرم پور ابراز داشت: در بین همه استان های کشور، تنها استان های اصفهان و بوشهر است که بودجه فرهنگی تحت عنوان فصل 5 ندارد و اخیرا کارهایی انجام داده ایم تا این مشکل حل شود، ولی طبق آخرین آماری که من دارم، مقدار اعتباراتی که به استان داده شده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

پلیس فتا با سایت های بدون مجوز برخورد کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت که با برگزاری کارگاه برای بالابردن سطح خبرنگاران و رسانه ها، از اصحاب رسانه حمایت می کند و درباره سایت هایی که مجوز ندارند نیز اظهارداشت: در مورد سایت هایی که مجوز ندارند، ما هیچ راهی برای مقابله به آنها نداشته و نداریم و با توجه به نزدیک شدن انتخابات، پلیس فتا می تواند ورود کند و دادگاه رسانه هم با سایت هایی که مجوز دارند و زیر نظر ما هستند، برخورد می‌کند.

وی، درباره تجلیل از خادمین فرهنگی نیز بیان داشت: چون هیچ بانک اطلاعاتی از آنها وجود نداشت، ما تاکنون نتوانسته ایم چنین برنامه ای داشته باشیم و در حال تکمیل بانک اطلاعاتی هستیم تا پس از تکمیل، با توجه به شاخص هایی که از طرف وزارت به ما اعلام شده، در سال های متوالی از خادمین فرهنگی در شوراهای فرهنگ عمومی تجلیل به عمل آید.

حضور 148 کشور در جشنواره بین‌المللی انیمیشن ایران ـ بوشهر

کرم پور، همچنین، از برگزاری جشنواره بین‌المللی انیمیشن با عنوان ایران ـ بوشهر خبر داد و گفت که تاکنون، از 148 کشور، آثاری به دبیرخانه رسیده که به احتمال زیاد، تا پایان مهلت، بیشتر نیز خواهد شد.

اجرای 40 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی

به گزارش «فکرشهر»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانش، به هفته کتاب وکتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابت در دین اسلام ارزش بالایی دارد و امسال این هفته با ولادت حضرت رسول مقارن شده و چون معجزه پیامبر ما کتاب بوده، باید بیشتر نسل جوان را با این موضوع آشنا کنیم.

فاطمه کرم پور از برگزاری 40 برنامه مختلف در استان بوشهر به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی خبر داد و افزود: پیاده روی، نشست خبری، جشن های بهار مهربانی، زنگ مهربانی، دیدار با ناشران، بازدید از کتابخانه شخصی آقای ایرانی، کارگاه نمایش نامه نویسی، کارگاه نویسندگی خلاق، اجرای شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، جلسه نقد و بررسی و رونمایی از کتاب، مدرسه کتاب محور دانش آموز کتاب خوان، ویژه برنامه برای نابینایان و نشست تخصصی کتاب و گفت و گوی ملت ها، ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی، ایستگاه قصه گویی، ایستگاه تبادل کتاب، ایستگاه نذر کتاب، نشست تخصصی پیوند متن و تصویر، نشست تخصصی کتابخوانی و رشد فرهنگی، اردوی کتاب، اهدای کتاب تخصصی به حوزه علمیه، نشست تخصصی ادبیات کودک و رونمایی از کتاب، جشن کتاب، نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی، کتابگردی، نقد و بررسی و رونمایی از کتاب، کارگاه کتاب قصه و موسیقی و اهدای کتاب به مراکز ترک اعتیاد از جمله کارهایی است که در شهرستان بوشهر انجام خواهد شد.

ایستگاه های کتاب و جشن ها برای مناطق کمتر برخوردار

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز اظهارداشت: برای دومین سال پیاپی، جشن های بهار مهربانی با همکاری دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد که این برنامه ها با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی به شکلی خوب انجام خواهد گرفت.

آنیتا مظفری ادامه داد: در برنامه هایی که هفته کتاب و کتاب خوانی انجام خواهد شد، مردم نقشی پررنگ دارند و اکثر برنامه ها مردم محور بوده و خود آنها اجرا کنندگان هستند؛ همچنین، امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که در مناطق کمتر برخوردار، ایستگاه های کتاب و جشن ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: جشن بزرگ قرانی، دیدار صمیمانه با مردم و علمای اهل سنت بوشهر، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح استان و کشور از شیعه و سنی، اجرای کرسی تلاوت و اذان گویی با حضور موذنان شیعه و اهل سنت، نشست مدیران مراکز و قرآن و عترت، رونمایی از کتاب تربیت اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی نماز ویژه مهدهای قرآن و عترت، اجرای نمایش، کارگاه داستان نویسی، کارگاه نمایش نامه نویسی با موضوع پیامبر مهربانی و بیش از 100 جشن در موسسات و کانون های مختلف در سراسر استان، ویژه جشن های بهار مهربانی انجام خواهد شد.

آغاز جشنواره تئاتر استانی بدون حضور گروه های دشتستانی

به گزارش «فکرشهر»، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز از آغاز جشنواره تئاتر استانی از 26 آبان ماه خبر داد و گفت: از 26 آبان ماه این جشنواره آغاز خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند ساعت 19 به مجتمع فرهنگی بوشهر مراجعه کنند.

محمدحسین زندویان ادامه داد: همه آن نمایش ها توسط داوران و ناظرین مورد دیدن قرار گرفته که از بین 23 نمایش، برای 11 گروه برای ورود به سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر مجوز صادر شده است.

وی افزود: از بین 11 نمایش انتخاب شده، شهرستان های گناوه، بوشهر، دیلم، دیر، اهرم، کنگان نماینده دارند و دشتستان هیچ نماینده ای ندارد و یک گروه مراجعه کرده بود که آن هم در بازبینی رد شد.

زندویان درباره هزینه هایی که هنرمندان تئاتر برای محل تمرین پرداخت می کنند نیز اظهارداشت: قبلا هنرمندان برای تمرین و نمایش باید هزینه پرداخت می‌کردند که پس از مشکلات به وجود آمده و با همفکری هنرمندان و بخش خصوصی بندی در قرارداد آمده مبنی بر اینکه به شرطی که گروه هایی که در پلاتو تمرین می‌کنند، اجرا هم در همان پلاتو باشد، پس از اجرا از فروش بلیط با بخش خصوصی تعامل کرده و این مورد را حل کنند.

وی همچنین از آغاز جشنواره فیلم کوتاه همزمان با تهران در بوشهر از صبح امروز خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت دو روز برگزار خواهد شد و 37 فیلم در این مدت به اجرا در خواهد آمد که در سه سانس صبح، مخاطبین می‌توانند با مراجعه به سالن شهید آوینی از آن دیدن کنند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
هنر رو فنا کردی با مدیریت ضعیفت/  خاله بازیه نه مدیریت
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر