جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۶۷
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه همه اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالان تجاری این شهرستان را موظف به ثبت انبار و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه جامع انبارها کرد.

به گزارش فکرشهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها که از ابتدای آبان ماه سال ۱۳۹۵ به صورت سراسری ابلاغ شده باید همه افراد حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند، انبارهای خود را با آدرس و مشخصات دقیق در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

محمدحسین داریونی افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه، شناسایی همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در کشور است.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که از قبل در این سامانه ثبت کردند مکلف هستند با در دست داشتن مدارک و مستندات شامل اصل و  تصویر شناسنامه و کارت ملی، سند مالکیت یا اجاره‌نامه انبار، پروانه کسب، پروانه فعالیت یا بهره‌برداری، تاییدیه  کدپستی محل از اداره پست و در صورت فعالیت به‌ صورت شرکت، اساسنامه آن شرکت در مدت یک هفته  برای تایید نهایی به این اداره مراجعه کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: مشمولانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه نشدند می‌توانند در مدت دو هفته آینده اقدام و برای تائید نهایی به این اداره مراجعه کنند.

وی افزود: اگر بازرسان در بازرسی‌های نوبه‌ای،  کالایی را که ثبت نشده مشاهده کنند به عنوان کالای احتکار شده تلقی و پس از تشکیل پرونده تخلف، صاحب کالا را به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.

داریونی بیان کرد: طبق ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نشده اند، جلوگیری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر