جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۸۴
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز منطقه ای خبر داد و گفت: آموزش‌های مهارتی متناسب با دریا در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت از حرفه‌آموزان و جوانان، اظهار داشت: باید تجهیزات و مجوزهای اولیه اشتغال به مهارت آموزان داده شود تا در سال «رونق تولید» رونق بیشتری به بازار کار بدهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، اظهار کرد: باید عدم پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجود صنایع دریایی و مرز آبی طولانی فرصت‌های مهمی در عرصه اشتغال با محور دریا در استان بوشهر فراهم کرده است، گفت: استان بوشهر دارای مرز دریایی طولانی با خلیج‌فارس است و صنایع دریایی در استان فعال است، بنابراین آموزش مهارتی در این عرصه باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، اظهار داشت: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کار شهرستان‌های خود ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیاز ها برگزار شود.

دراهکی با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است در استان بوشهر شاهد توسعه باشیم، مادامی که تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها نباشد، توفیق حاصل نخواهد شد.

وی بر لزوم توانمندسازی مناطق روستایی نیز تاکید و بیان کرد: روستاها با وجود تمامی امکانات رفاهی خالی از سکنه و روستاییان در حاشیه شهرها ساکن می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و  حرفه ای بوشهر، افزود: توانمندسازی زنان و جوانان جویای کار روستایی در قالب شرکت تعاونی و زنجیره حمایت از تولید نقش موثری در پایداری جمعیت روستاها و اشتغال آنها دارد که روسای مراکز فنی و حرفه ای باید تاکید ویژه بر روی آن داشته باشند.

دراهکی با تاکید بر اینکه جوانان با مهارت حرفه‌آموزی نگاه به پشت میزنشینی نداشته باشند، گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه نشس محلات تنگک بوشهر و اطراف شهر برازجان افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر