جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۰۶
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت:نوجوان 15ساله بوشهري كه از 400 حساب بانكي بيش از يك ميليارد ريال برداشت كرده بود شناسايي و دستگير شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس بوشهر، سردار «خليل واعظي» گفت: با تلاش هوشمندانه افسران سايبري پليس فتا استان بوشهر، متهمي 15ساله شناسايي و دستگير شد كه با ايجاد سه درگاه اينترنتي جعلي در پوشش فروش شارژ تلفن همراه، ارایه بسته اينترنتی و ابزار جعلی برنده شدن در شرط بندي فوتبال، اطلاعات حساب هموطنان در سراسر كشور را كپي،فيشينگ و موجودي حساب آنها را سرقت مي كرد.

وي افزود: اين متهم از ابتداي سال 97بصورت تجربي فعاليت مجرمانه خودرا فراگرفته،درمنزل  به دور از چشم والدين در پيام رسان تلگرام با ايجاد درگاه هاي جعلي شماره كارت و رمز دوم 400حساب بانكي را در اختيار گرفته و با اسامي مستعار اقدام به خريد كالا از فروشگاههاي مجاز در سطح كشور مي نمود.

به گفته فرمانده انتظامي استان بوشهرتا كنون معادل 350 ميليون ريال كالاي خريداري شده با استفاده از حساب مالباختگان شامل انواع گوشي تلفن همراه،زيورآلات طلا و نقره،تجهيزات ديجيتال همراه و.. از منزل متهم كشف شده است.

 وي با بيان اينكه  مشخصات 400 حساب بانكي كه رمز دوم آنها در اختيار متهم بوده شناسايي شده، اظهار داشت: از اين حساب ها بيش از يك ميليارد ريال برداشت شده و انتظار مي رود با ادامه تحقيقات ارزش كلي وجوه برداشتي از حساب مالباختگان بيشتر شود.

اين مقام انتظامي گفت:بعضي از حساب هاي بانكي 15مرحله كپي و فيشينگ شده ولي به علت عدم فعالسازي قابليت اطلاع رساني پيامكي، صاحبان حساب متوجه نشده اند.

سردار واعظي نظارت بيشتر والدين بر رفتار و حركات فرزندانشان را خواستار شد و تصريح كرد:خانواده اين متهم نوجوان به رفتار فرزند خود مشكوك شده بودند ولي به علت ترس از واكنش منفي وي موضوع را پيگيري نكردند ولي درحال حاضر عواقب قضايي بيشتري متوجه فرزند آنها خواهد شد.

وي با بيان اينكه شهروندان در انجام فعاليت هاي اقتصادي اينترنتي از رمز دوم يك بار مصرف استفاده نمايند خاطرنشان كرد: جهت انجام خريدهاي اينترنتي و پرداخت هر گونه وجه از بازكردن لينك هاي فضاي مجازي خودداري و آدرس دقيق سايت و درگاه را بررسي نمايند.

فرمانده پليس استان بوشهر اظهار داشت: مردم به تبليغات فروش كالا و ارايه خدمات با هزينه پايين بعنوان يك فرصت اقتصادي نگاه نكنند،به اين موضوع شك كرده و با مطالعه كامل اقدام به خريد كنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر