جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۰۶۱
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت شش هزار و ۷۰۰ سرویس مدرسه در استان گفت: سوخت سرویس مدارس استان بوشهر تامین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا دانش فر صبح شنبه در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر در پرداخت مطالبات از استان‌های پیشرو است اظهار داشت: کارورزی سال ۹۶، بخشی از مطالبات روستا مرکزی، ارفاقی نیروهای استثنایی و اضافه تدریس در آینده ای نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی به نشست های استانی موضوع سوخت اشاره کرد و گفت: سوخت سرویس مدارس از دغدغه های همه سازمان و نهادهای استانی بود که مسئولان قول همکاری های لازم را در این موضوع دادند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر، شرط همکاری با سرویس مدارس در موضوع سوخت را ثبت‌نام سرویس‌های مدارس در سامانه سپند دانست و ادامه داد: هر سرویس مدرسه در صورت ثبت نام در سامانه سپند ۱۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهد کرد.

دانش فر افزود: حدود دو هزار و ۷۰۰ سرویس در مناطق شهری و بیش از  ۴ هزار سرویس در مناطق روستایی فعال هستند که متاسفانه فقط ۳۰ درصد این سرویس های دانش آموزی در سامانه سپند ثبت نام کرده اند.

لزوم مدیریت مصرف برق در ادارات و مدارس

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرویس های دانش آموزان در سامانه سپند ثبت نام نکرده اند و استان در صورت تخصیص سوخت نیز دچار مشکل خواهد شد یادآور شد: آگاهی بخشی به رانندگان سرویس های مدارس و ثبت نام آن ها در سامانه سپند در این شرایط بسیار مهم است و شهرستان ها و مناطق استان در این راستا اقدام کنند تا استان در بحث سرویس دانش آموزی بدون مشکل باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر به افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: همه ارگان های نظامی و دولتی باید از سوخت سه هزار تومانی استفاده کنند و این افزایش سه برابری قیمت بنزین بدون شک برای آموزش و پرورش استان مشکلاتی در بر خواهد داشت که با مدیریت و تدبیر مدیران حل خواهد شد.

دانش فر خواستار مدیریت در مصرف برق در ادارات و مدارس شد و اضافه کرد: بدهی آموزش و پرورش استان به اداره برق حدود ۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان است که از این مقدار یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان آن در حوزه ادارات و حدود ۶ میلیارد آن نیز در حوزه مدارس است.

جذب نیروی خدماتی

وی با بیان اینکه حوزه های آموزشی و پرورشی نباید به دغدغه های مالی و پشتیبانی توجه ای داشته باشند تاکید کرد: حوزه توسعه مدیریت و پشتیانی آموزش و پرورش استان نه فقط در حوزه سخت افزاری بلکه در حوزه نرم افزاری نیز همراه و پشتیبان حوزه های آموزشی و پرورش خواهد بود و این حوزه ها باید به رسالت خود توجه کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: ۵ هزار مجوز در کشور برای جذب نیروی خدماتی صادر شده است و استان نیز به نسبت جمعیت دانش آموزی مجوزهای لازم را دریافت کرده است اما با توجه به عدم تعیین بودجه مصوب و اعتبار لازم هنوز اجرایی نشده است.

دانش فر نیاز مدارس کم برخوردار به نیروهای خدماتی را بیشتر از مدارس دیگر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از نوبت دوم برای همکاران خدماتی و همچنین استفاده از نیروهای خدماتی بازنشسته از روش هایی است که می تواند مدارس را کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر