پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۰۷۷
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز طرح پرسشگری بررسی شیوع ناباروری در چهار شهرستان استان بوشهر هم‌زمان با سراسر کشور از دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمحمد خواجه ئیان ظهر شنبه در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: ناباروری یکی از مشکلات جوامع انسانی است که نظام بهداشت و درمان بسیاری از کشورها را به چالش کشیده است؛ که طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۰ حدود ۵۰ میلیون زوج از ناباروری رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین مطالعه در ایران در سال ۲۰۱۰ میزان ناباروری اولیه در زنان ۲۰ درصد بوده است تصریح کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ پیشگیری از ناباروری و تشخیص زودرس ازجمله رویکردهایی بوده که در دستور کار وزارت بهداشت قرارگرفته است.

خواجه ئیان اضافه کرد: بر این اساس با توجه به اهمیت دسترسی به آمار دقیق و به روز در برنامه‌ریزی و اجرای مداخلات پیشگیرانه بررسی شیوع ناباروری در ایران در سال ۱۳۹۸ در کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر نیز پرسشگری از تاریخ دوشنبه ۲۷ آبان با مراجعه به درب منازل از طریق پرسشگران خانم شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرای طرح پرسشگری بررسی شیوع ناباروری در چهار شهرستان بوشهر، تنگستان، کنگان و عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این بررسی فقط در چهار شهرستان بوشهر، تنگستان، کنگان و عسلویه انجام می‌شود و تأکید می‌شود در این برنامه هیچ‌گونه معاینه یا آزمایشی انجام نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر